آيت الله « محسن اراكي» دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با بيان اين كه « صهيونيسم دشمن واقعي مقاومت در جهان است»، تاكيد كرد: مقاومت از همه مردم جهان اسلام و ساير نقاط جهان كه از استكبار رنج مي برند، حمايت مي كند.

صهيونيسم دشمن واقعي مقاومت/ايستادگي در مقابل باطل هويت علماي اسلام است

به گزارش ايرنا آيت الله اراكي روز پنجشنبه در اجلاس مشورتي اتحاديه جهاني علماي مقاومت با تاكيد براهميت اعلام همبستگي با مقاومت و حزب الله لبنان، اظهار داشت: ويژگي هاي مقاومت برگرفته از قرآن كريم، متون اسلامي و انديشه هاي پيامبر اكرم(ص) است.
وي افزود: يكي از ويژگي هاي مقاومت اين است كه مبتني بر ايمان به خداوند و پيامبر(ص) شكل گرفته است و عملكرد آن هم مبتني بر ايمان به خداوند و رسول الله (ص) مي باشد و پايبندي به آنها نشان دهنده صداقت ايمان مقاومت است.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي خاطرنشان كرد: ويژگي هاي بارز ديگر مقاومت و حزب الله ، ارتباط نداشتن با دشمنان خداوند و باور به صبر و استقامت در مقابل دشمنان و عدم هراس از تعداد آنها است.
آيت الله اراكي تاكيد كرد كه ايستادگي و ثبات در مقابل دشمنان به ويژه صهيونيسم و استكبار جهاني مسير اساسي مقاومت است.
وي با بيان اينكه حمايت از وحدت جهان اسلام يكي ديگر از ويژگي هاي مقاومت است، اظهار داشت: پايه و اساس مقاومت، وحدت و يكپارچگي امت اسلامي است و كساني كه خواهان تفرقه مي باشند، دشمن مقاومت هستند.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي تصريح كرد:مقاومت اسلامي يك پرچم و همه كساني كه در جهان خواهان مقاومت در مقابل استكبار هستند زير آن جمع مي شوند.
آيت الله اراكي اظهار داشت: از خداوند متعال مي خواهيم مقاومت را به پيروزي برساند و هيچ شكي در آن نيست زيرا خداوند اين پيروزي را وعده داده است. 

** ايستادگي در مقابل باطل هويت علماي اسلام است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، آيت الله « محمدعلي تسخيري» رئيس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي هم در اين اجلاس با بيان اينكه « ايستادگي در مقابل باطل هويت علماي اسلام است»،اظهار داشت: اكنون راه حق در مقاومت تجلي يافته است و راه باطل با استكبار جهاني، صهيونيسم جهاني و مزدوران آن در منطقه شناخته مي شود.
آيت الله تسخيري تاكيد كرد:اولين پيام اجلاس ما اين است كه علماي جهان اسلام از مقاومت و راه مقاومت حمايت و پشتيباني مي كنند و اين پيام چنان واضح و مشخص است كه نيازي به اثبات ندارد.
رئيس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي خاطرنشان كرد: همانطور كه خداوند متعال وعده داده است، درگيري هاي ميان حق و باطل در نهايت به پيروزي حق منجر خواهد شد.
آيت الله تسخيري افزود: پيام دوم اجلاس براي دشمنان مقاومت است كه امروز از ابزار هاي زيادي براي مقابله با مقاومت بهره مي گيرند اما به آنها مي گوييم هر چند شما از توانايي نظامي و امكانات رسانه اي وسيعي برخورداريد اما با همه اين امكانات به پيروزي نخواهيد رسيد زيرا نيروهاي شيطاني اگر جمع شوند به جاي اينكه قوي تر شوند روز به روز ضعيف تر و مقاومت پيروز خواهد شد.
وي تصريح كرد: پيام سوم اجلاس براي رزمندگان اسلام است و ما به آنها مي گوييم راه خود را ادامه دهيد و اگر همه جهان هم دست از حمايت شما بردارند باز پيروز خواهيد شد زيرا راه شما راه صحيح است.

** تاكيد بر اهميت اتخاذ مواضع واحد نخبگان جهان اسلام
دكتر «محمد حسن تبرائيان» دبير اتحاديه جهاني علماي مقاومت هم در اين اجلاس بر لزوم مبارزه با دشمنان و اتخاذ رويه و مواضع واحد از سوي علما و نخبگان جهان اسلام بر اساس تعاليم قرآن مجيد، سنت نبوي و ائمه اطهار (ع) براي مساعدت همه جانبه به مجاهدان و انتفاضه فلسطين تاكيد كرد.
وي ازعلما و انديشمندان برجسته شركت كننده دراين اجلاس فوق العاده از كشورهاي جمهوري اسلامي ايران، لبنان، سوريه، فلسطين، عراق، اردن، مصر، بحرين، تركيه، مالزي و ... كه در اين شرايط و اوضاع كنوني و چالش هاي فراروي جهان اسلام به بيروت آمده اند، تشكركرد.
تبرائيان در بخشي از سخنان خود پيشينه تأسيس اين اتحاديه در سال 2014 و دستاورد هاي مهم آن را از جمله اتخاذ مواضع قاطع و مصوبات حكيمانه در 5 نشست قبلي براي مقابله با خطراتي كه از سوي استكبار و صهيونيست هاي غاصب و گروه هاي تكفيري مزدور آنان متوجه جهان اسلام است، تشريح كرد.
اجلاس مشورتي يك روزه اتحاديه جهاني علماي مقاومت روز پنجشنبه به رياست شيخ « ماهر حمود» از علماي برجسته اهل سنت لبنان و دبيركل اين اتحاديه و با حضور « محمد فتحعلي» سفير ايران در لبنان در بيروت پايتخت لبنان با عنوان « مقاومت سازنده و تروريسم ويرانگر»برگزار شد.
علاوه بر علما و شخصيت هاي سياسي و مذهبي از كشورهاي لبنان، سوريه ، عراق، بحرين ، اندونزي و مالزي ، تركيه ، آيت الله محسن مجتهد شبستري ، دكترعلي اكبر ولايتي، آيت الله محمدعلي تسخيري، آيت الله محسن اراكي ، آيت الله محسن قمي، حجت الاسلام و المسلمين مهدي هادوي تهراني، مولانا اسحاق مدني ، حجت الاسلام و المسلمين محمد محمدي عراقي، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسين نواب و ابوذر ابراهيمي تركمان شركت كردند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.