۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 376472

منابع فلسطینی امروز جمعه از عقب نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل با تمامی تجهیزات نظامی خود از مرز شرقی نوار غزه خبر دادند.

عقب نشینی نیروهای اشغالگر از مرز غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، شاهدان عینی گفتند که نیروهای اشغالگر اسرائیل با تمامی تجهیزات خود اعم از بولدوزر و خودروهای نظامی خود از مرزهای شرقی نوار غزه عقب نشینی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر خاکریزی را که برای حمایت خودروهای رژیم اشغالگر در جریان جستجوی تونل ها ایجاد کرده بودند، برچیدند.

در همین رابطه منابع آگاه فلسطینی گزارش دادند که دستگاه اطلاعاتی مصر طی دیشب و امروز جمعه تلاش های زیادی برای بازگشت آرامش به نوار غزه انجام داد.

بر پایه این گزارش، قاهره برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه اعمال فشار کرده است و احتمالا چند ساعت آینده شاهد آرامش متقابل خواهد بود.

این منابع گفتند که دستگاه اطلاعات مصر تماس هایی را با جنبش های حماس و جهاد اسلامی به منظور تاکید بر آتش بس و توافقات صورت گرفته در این زمینه به دنبال جنگ تابستان سال 2014، برقرار کرد.

مرزهای شرقی نوار غزه به خصوص شرق رفح و شرق غزه از چند روز پیش شاهد تنش نظامی است که این حادثه از زمان اعلام آتش بس بین مقاومت و رژیم اشغالگر در سال 2014 تا کنون بی سابقه است.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز نوشت که یک گروه نظامی اسرائیل در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه در جستجوی تونل بود که هدف شلیک 3 خمپاره قرار گرفت اما آسیبی به نظامیان نرسید.

از سوی دیگر گردان های قسام شب گذشته با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که تونل کشف شده روز گذشته در جنوب نوار غزه قدیمی بوده و همان تونلی است که قسام اولین عملیات نفوذ به خطوط پشتی دشمن در جنگ 51 روزه در تاریخ 17/7/2014  را از طریق آن انجام داد و توانست اطلاعات مهم و حساسسی از دشمن بدست بیاورد.

این گردان ها افزود که رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی همچنان سرنوشت منطقه را به بازی می گیرند و می خواهند دروغ تحویل جامعه خود و محافل منطقه ای و جهانی دهند که طی روزهای گذشته به هر شیوه ای در صدد آرام سازی و کنترل اوضاع بودند تا بدین گونه پیروزی هایی دروغین و خیالی برای خود کسب کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.