قدس آنلاین: چهارشنبه شب، ساختمان سفید رنگ استانداری خراسان رضوی میهمانان نام آشنایی داشت، میهمانانی که این بار از جنس سیاست، اقتصاد و صنعت نبودند، بلکه از جنس مردم بودند. ورزشکاران المپیکی خراسان رضوی شامگاه چهارشنبه به دعوت علیرضا رشیدیان به ساختمان اصلی استانداری دعوت شدند تا پس از ملاقات با آقای استاندار، مورد تجلیل قرار بگیرند.

   پرچم خراسان رضوی را در « ریـو» بالا ببرید

در این مراســـم، مهــدی میری مقدم، داور بین المللی بدمینتون، رضـــا سخندان، داور بین المللی فوتبال، امیر توکلیان، مربی تیم ملی کشتی، احمد رمضان زاده، مربی دوومیدانی و مربی حسن تفتیان، معصومه زارعی در والیبال نشسته، مهدی بابایی، والیبال نشسته و شاهین ایزدیار، شناگر پاراالمپیک به همراه خانواده برخی از ورزشکاران حضور داشتند و از آنجا که جواد محجوب در اردو به سر می‌برد، محمودی، رئیس هیأت جودو استان به نمایندگی از او حاضر شد و حسن تفتیان رکورد دار دو 100 متر نیز به دلیل تأخیر در پرواز نتوانست در مراسم شرکت کند، اما پدر وی در جلسه حضور یافت.
نظم و انضباط حاکم بر جلسه نشان از این داشت که مسؤولان استانداری خراسان رضوی به دنبال میزبانی ایده آل از ورزشکاران هستند، به همین دلیل برای ورزشی‌ها سنگ تمام گذاشته شد.

 استاندار: زمان مسابقه شما شهر به حالت تعطیل در می آید
استاندار خراسان رضوی گفت: در درجه اول مهم نیست مقام اول، دوم یا سوم به دست آورید، اما می‌خواهیم از آنچه در توان و ظرفیت خود دارید، در رقابت‌های المپیک کم نگذارید.
علیرضا رشیدیان در مراسم تجلیل از ورزشکاران، مربیان و داوران اعزامی به المپیک 2016 ریو افزود: باید از همه کسانی که در ورزش این کشور و استان تلاش می‌کنند تا سبب نشاط و سلامتی جوانان شوند، تشکر کنیم، زیرا کار بسیار با ارزش و مهمی است و در دین ما بسیار آمده و از سوی پیامبر اکرم(ص) به ورزش سفارش شده و در ادعیه نیز از خدا می‌خواهیم به جسم ما قدرت دهد تا به سمت تعالی جامعه حرکت کنیم.
وی ادامه داد: در سنن فرهنگی ما نیز تندرست بودن و ورزش کردن جزو مقدمات زندگی هر انسان آزاده است و به عقل سالم در بدن سالم اعتقاد داریم. ورزش آن قدر جایگاه مهمی دارد که حضرت امام فرمودند، من ورزشکار نیستم، ولی ورزشکاران را دوست دارم و جمله معروف مقام معظم رهبری نیز که فرمودند، امر به ورزش، امر به معروف است، نشان دهنده این اهمیت است.
رشیدیان تصریح کرد: بارها مسؤولان بزرگ کشور گفته‌اند که ما حتی با ملت آمریکا مشکلی نداریم. در مسابقات گوناگون، ورزشکاران ما با ورزشکاران آمریکا رقابت می‌کنند و حتی دوستی داریم. ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم، بلکه با دولت آمریکا که منش استکباری و نگاه سلطه‌جویانه دارد، مشکل داریم و گرنه ورزش و المپیک صحنه برادری، دوستی و مهربانی‌هاست.
استاندار خراسان رضوی خطاب به کاروان اعزامی استان به المپیک ریو عنوان کرد: امیدوارم در این صحنه سفیران خوبی برای ملت باشید. شما در ابتدا باید شاکر خدا باشید بابت این ظرفیت که در وجود شما قرار داده است و دوم از خانواده باید تشکر کرد، زیرا همت کردند و شرایط را ایجاد و حمایت کردند. سپس شاکر مربیان خود باشید که با تجربه و علم خود به یاری شما آمدند و همین طور دستگاه‌های مربوطه که مقدماتی را برای رسیدن به این درجه مهیا کردند. حالا شما نمایندگان این ملت و سفیران ملت ایران هستید. عزت و بزرگی شما، عزت و بزرگی ملت ایران است.
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در سال 95 فرصت مشهد 2017 را داریم که فرصت بسیار مغتنمی است برای مردم خراسان ومشهد تا برای ایجاد تعامل و نشان دادن ارزش‌ها و نقاط فرهیختگی تلاش کنیم. یکی از زمینه‌هایی که منشأ تعاملات مردم و سایر کشورهاست، ورزش است. در سال 2017 مشهد باید میزبان خیلی از رخدادهای ورزشی با کشورهای اسلامی باشد که باید از لحاظ زیربنایی آماده کنیم، البته وزارت اقدام‌هایی انجام داده است. در همین زمینه باید بعضی پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را کامل کنیم. نیمه کاره‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا تکمیل شوند و از ظرفیت آستان قدس رضوی نیز استفاده کنیم. در این مسیر باید ظرفیت ارتباطی و تعاملی مناسب بین ورزشکاران خود و سایر کشورهای اسلامی را نیز ایجاد کنیم.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ورزشکاران در مدت باقی مانده، جدا از ظرفیت جسمی، ظرفیت‌های روحی و روانی خود را برای مسابقه آماده کنند. خانواده‌ها، مربیان، جامعه و همه پشت سر ورزشکاران باشند. بیشتر از هرچیز حمایت روحی و روانی و پشتیبانی عمومی قدرت را به آن‌ها می‌دهد. با همت و استعانت از حضرت رضا(ع) با مدال‌های طلایی و نقره‌ای و برنزی به کشور بازگردید، ولی هرآنچه در توان و قدرت دارید، برای نمایندگی از ملت بزرگ به صحنه ببرید و ما نیز دعاگوی شما خواهیم بود.

 صبوریان : همت ورزشکاران خراسانی بلند است
پیش از سخنرانی علیرضا رشیدیان در جمع ورزشکاران، کوروش صبوریان در ابتدای این مراسم خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: همگی از مسیر سختی که قهرمانان با آن روبه رو هستند، اطلاع داریم و در این مسیر نقش خانواده‌ها بسیار پررنگ هستند و جای تشکر دارد که با شرایط سخت و با کمبودها و مشکلات مالی همت کردند و کسب سهمیه کردند.

 2 المپیکی از خراسان رضوي هستند
وی ادامه داد: در المپیک 2012 لندن از خراسان رضوی هیچ سهمیه ای نداشتیم ولی خوشبختانه در این دوره  تا این لحظه دو سهمیه المپیک قطعی شده است و چهار نفر دیگر در نوبت کسب سهمیه هستند که به امید خدا موفق خواهند شد. فرهاد ظریف در والیبال، حامد آفاق و روزبه ارغوان در بسکتبال و ابراهیمی در دوومیدانی ورزشکاران دیگر ما هستند. تا اکنون نسبت به المپیک لندن رشد 200 درصدی داشته‌ایم و اگر چهار ورزشکار دیگر هم کسب سهمیه کنند رشد 600 درصدی خواهیم داشت.
صبوریان با اشاره به ورزشکاران پاراالمپیکی استان نیز گفت: در دوره قبل ما 6 ورزشکار و دو مربی در پاراالمپیک لندن داشتیم و در پاراالمپیک پیش رو نیز همین تعداد را داریم و بتازگی در جودو و فوتبال نابینایان نیز دو نماینده از استان کسب سهمیه کردند.اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از یک سال و نیم گذشته برنامه ریزی را آغاز کرد و در این مسیر همگی کمک کردند تا به موفقیت دست یابیم. در طرح آمایش 15 رشته آقایان و 10 رشته بانوان در نظر گرفته شده که قرار است در آن‌ها دست به نخبه پروری بزنیم و با توجه به ظرفیت موجود در استان، در دوره های آینده تعداد المپیکی‌ها را بالا ببریم.

  درخواست های یک خطی از آقای استاندار
*هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته نیز در این جلسه گفت: 35 سال است که ورزش جانبازان و معلولان را آغاز کرده ام و هرچه دارم از بودن در ورزش معلولان و بودن در کنار حضرت رضا(ع) است. کارنامه ورزش را بعد از چهار سال دست ورزشکاران می‌دهند و آن هم در المپیک، به امید خدا با افتخار شرکت می‌کنیم. حمایت بسیار خوبی از استاندار و اداره کل دیدیم، اما جدا از مسایل مادی، حمایت معنوی نیز باید برای ورزشکاران بخصوص المپیکی وجود داشته باشد. حمایت‌های کلی به دستور شما باشد و ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز از این ورزشکاران حمایت کنند و کمک حمایتی و انگیزشی اتفاق بیفتد و اگر ارگان‌ها حمایت کنند، سهمیه خراسان رضوی بالاتر نیز خواهد رفت و با حضور و حمایت شما این موضوع پررنگ تر می‌شود.
*احمد رمضان زاده در ادامه این مراسم عنوان کرد: مربی حسن تفتیان هستم و این نوید را به استان می دهم که در فینال 100 متر المپیک حضور داشته باشد. رکورد 13/10 تفتیان بسیار خوب است و با ادامه حمایت‌ها و حضور در چند مسابقه دیگر، قول می دهم تا 40 درصد مدال کسب کند، ولی برای حضور در فینال 100درصد حضور داشته باشد.
*مهدی میری مقدم نیز گفت: خوشحالم بعد از سال‌ها توانستم برای ایران کسب سهمیه کنم. آسیا مهد بدمینتون است و رقبای زیادی داریم، اما خوشحالم این سهمیه کسب شد  و امیدوارم به عنوان تنها نماینده المپیکی ایران در بدمینتون بتوانم دستاورد خوبی برای استان و کشور به دست آورم. من تمامی موفقیت‌هایم را مدیون امام رضا(ع) هستم و خوشحالم داوران نیز دیده شده‌اند.
*شاهین ایزدیار نیز عنوان کرد: برای دومین بار به المپیک راه یافتم و امیدوارم همان طور که در پاراالمپیک لندن به فینال رسیدم در ریو نیز حضوری پررنگ تر داشته باشم.
*معصومه زارعی تنها نماینده بانوان خراسان رضوی در المپیک ریو هم گفت: 15 سال والیبال کار می‌کنم و در واقع جزو پیشکسوتان والیبال نشسته هستم و اگر والیبال آقایان در سطح جهان مقام می‌آورد، اتفاق عجیبی نیست، چون هادی رضایی را دارند اما ما در بخش بانوان توانستیم رنکینگ کشور را از 12 به پنجم بیاوریم و در این راه تک تک بچه‌ها زحمت کشیدند، ولی این را مدیون هادی رضایی هستیم و از وی سپاسگزاریم. از پدر و مادرم نیز تشکر می‌کنم که همیشه حامی من بوده‌اند و امیدوارم با دست پر به کشور بازگردیم.
*محمودی، رئیس هیأت جودو خراسان رضوی نیز به نمایندگی جواد محجوب در این جلسه گفت: امیدوارم با حضور محجوب در المپیک ریو، طلسم تشنگی کسب مدال جودو در المپیک شکسته و اولین مدال تاریخ جودو را به لطف امام رضا(ع) کسب کند. خراسان رضوی موتور محرک جودو کشور است و اگر حمایت شود، اتفاق بزرگی خواهد افتاد. از اداره کل و آستان قدس رضوی تشکر می کنم. کسب مدال در جودو المپیک ماراتنی سه ساله است و کار بسیار سختی است و امیدواریم با مدال المپیک ریو دوباره جودو کشور به جایگاه اصلی برگردد.
*فخریان، رئیس هیأت دوومیدانی نیز عنوان کرد: از صبوریان بابت حمایت‌هایی که از این رشته داشته است، تشکر می‌کنم. اما متأسفانه خراسان رضوی از لحاظ پیست دوومیدانی دچار مشکل است و نیاز به حمایت و توجه ویژه و داشتن پیست تارتان دارد تا شاهد برگزاری مسابقات در این استان باشیم.
در پایان این مراسم با اهدای جوایزی به ورزشکاران، مربیان و داوران المپیکی از سوی استاندار خراسان رضوی، تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.