کارشناسان بانک جهانی، پیش بینی کرده اند که تولید ناخالص ملی کشورهای خاورمیانه، تا سال ۲۰۵۰، حدود ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش ۱۴ درصدی تولید ناخالص ملی کشورهای خاورمیانه تا سال ۲۰۵۰ 

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تلگراف، بانک جهانی، پس از انجام بررسی های گوناگون، پیش بینی کرده است که خاورمیانه تا سال 2050 با کمبود شدید آب شیرین مواجه خواهد شد و همین امر باعث کاهش 14 درصدی تولید ناخالص ملی کشورهای این منطقه خواهد شد.

البته، بانک جهانی اعلام کرده است که این پیش بینی کارشناسانه، در صورت افزایش سطح بارندگی به دلیل افزایش دمای هوای متوسط در جهان محقق نخواهد شد.

براساس گزارشات منتشر شده از کارشناسان هواشناسی جهانی، آمریکا و اروپای غربی نیز تا سال 2050، با کمبود منابع آب شیرین مواجه خواهند شد، اما این موضوع، پیامدهای منفی قابل توجهی برای اقتصاد این مناطق نخواهد داشت.

براساس پیش بینی های بانک جهانی، کمبود منابع آب شیرین در قاره ی آسیا، احتمالا باعث کاهش نرخ رشد اقتصادی در کشورهای هند و چین خواهد شد.

پیش بینی جدید منتشر شده از بانک جهانی نشان می دهد که همین کمبود منابع آب شیرین باعث کاهش 11 درصدی تولید ناخالص ملی و بروز صدمات شدید در کشورهای آفریقایی می شود.

علاوه بر این ها، افزایش دمای متوسط هوای جهان تا سال 2050، باعث بروز مشکلات فراوانی در کشورهای آسیای مرکزی و روسیه نیز خواهد شد.

بانک جهانی، موثرترین راه برای پیشگیری از پیامدهای گرم شدن هوا در جهان را، انتقال منابع در بین مناطق مختلف جهان دانست.

کارشناسان بانک جهانی، بارها اعلام کرده اند؛ آب از آن دسته منابعی است، که باید دارای قیمت باشد و فروخته شود.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.