۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 377115

  برنامه ريزي هاي لازم براي ايجاد سلامتكده طب سنتي در استان همدان انجام و اعتبارات لازم نيز اعلام شده است.

سلامتكده طب سنتي در همدان ايجاد مي شود

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ فرهاد فراهاني، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق، افزود: هم اكنون زمين مورد نظر نيز براي ايجاد اين مركز اختصاص يافته است و در حال تغيير كاربري اين زمين هستيم كه با اتمام مراحل مورد نظر عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: ساخت 20 سلامتكده طب سنتي در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مصوب شده است كه يكي از آنها مربوط به استان همدان است.
فراهانی،با اشاره به اينكه دانشكده طب سنتي در همدان ايجاد نمي شود تصریح کرد: در سال هاي گذشته وعده هاي زيادي در خصوص ايجاد اين دانشكده به دانشگاه علوم پزشكي همدان داده شد به گونه اي كه اعضاي هيئت علمي دانشكده طب سنتي جذب شد اما به دليل وجود سياست هاي نامشخص وزارت بهداشت و مناقشه ها بر سر ايجاد اين دانشكده ايجاد آن به نتيجه نرسيد.
وی با اشاره به دستاوردهاي طرح تحول نظام سلامت عنوان كرد: اجراي اين طرح موجب پيشرفت چشمگيري در بخش هاي مختلف از جمله بخش آموزشي دانشگاه شده است.
وي افزود: 164 برنامه آموزشي مداوم در اين دانشگاه در حال اجرا بوده و اين برنامه ها به طور مداوم مورد بازنگري قرار مي گيرند و اين دانشگاه هم اكنون جزو دانشگاه هاي تيپ يك كشور است و اعتبارات پژوهشي آن نيز در سال اخير روند افزايشي داشته است. 
فراهاني استقرار دبيرخانه منطقه آمايشي ، ساماندهي عملكرد اعضاي دانشگاه، گسترش رشته هاي تحصيلات تكميلي، مشاركت بخش خصوصي در آموزش دستيار در رشته راديوتراپي و تكميل طرح هاي عمراني تا پايان سال جاري، راه اندازي بايگاني ديجيتالي ويژه دانشجويان و اعضاي هيئت علمي و توسعه آموزش مجازي در برخي واحدهاي درسي را از برنامه هاي طرح نوآوري آموزشي و پزشكي اين دانشگاه برشمرد.
وي در ادامه گفت: اين دانشگاه تا زمان آغاز فعاليت دولت يازدهم داراي 371 نفر اعضاي هيئت علمي بود كه هم اكنون اين تعداد به 432 نفر افزايش يافته است.
فراهاني با بيان اينكه اين دانشگاه داراي 23 رشته دكترا و سه رشته دكتراي حرفه اي است افزود: يك هزار و 189 دانشجو در رشته هاي تحصيلات تكميلي اين دانشگاه در حال تحصيل بوده و 15 دانشجوي خارجي و 314 دانشجو نيز در دانشگاه بين الملل علوم پزشكي همدان در حال تحصيل هستند و هم اكنون مجموعه دانشجويان اين دانشگاه به پنج هزار و 700 نفر رسيده است.
فراهاني اضافه كرد: اين دانشگاه در برقراري ارتباطات بين المللي پيشرفت هاي خوبي داشته است و برگزاري نشست هايي با دانشگاه هاي روسيه، تاجيكستان، عراق و تركيه نيز به اين منظور انجام شده است.
وی با اشاره به لزوم افزايش زيرشاخه هاي رشته هاي دستيار پزشكي، دستياري دندانپزشكي، جراحي مغز و اعصاب ادامه داد: هرساله بايد يك هزار نفر به تعداد دانشجويان اين دانشگاه افزوده شود.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي همدان بيان كرد: رتبه استان همدان در سال 90 در بين 64 دانشگاه علوم پزشكي در طرح راد (رتبه بندي آموزشي دانشگاه ها) نوزدهم بود كه در سال 94 به رتبه 14 ارتقا يافت.
وي تصريح كرد:در سال گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي رشد 70درصدي آموزش را در نظر گرفته بود كه با وجود مشكلات رشد 20 درصدي در اين حوزه حاصل شد.
وي با بيان اينكه در سالجاري 25 نفر به اعضاي هيات علمي اين دانشگاه افزوده خواهد شد بيان كرد: پيش نياز ارتقا دانشگاه رشد عمومي دانش و افزايش تعداد اعضاي هيئت علمي است.
معاون آموزشی دانشگاه، افزود: سرانه استاندارد فضاي آموزشي براي هر دانشجو 13 متر مربع است كه با افزايش تعداد دانشجويان ميزان سرانه كاهش مي يابد و نمي توان با توجه به ميزان اعتبارات و تعداد نيروي انساني موجود در دانشگاه سرانه فضاي آموزش را ارتقا داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.