قدس آنلاین/ جلیل فخرایی : شماری از شاعران خراسانی با همراهی مدیر حوزه هنری خراسان رضوی و یوسف امینی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عیادت و دیدار شاعر پیشکسوت علی باقرزاده(بقا) رفتند.

همین بقا ز رفیقان آن زمان باقی است

در این دیدار باقرزاده عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به دوستان و شاعران مشهدی بسیار لطف دارند و لطف ایشان به بنده و شاعرانی چون مرحوم کمال و صاحبکار و قهرمان و قدسی که یاران خراسانی ایشان هستند، بی‌نظیر است.
 وی افزود: بنده از سال‌های پیش از انقلاب با رهبر معظم انقلاب دوستی و ارتباط نزدیک دارم، ایشان از احوال همه بخصوص نزدیکان و دوستان غافل نبوده و همیشه به ما لطف داشته اند.
 در این دیدار همچنین بقا به جلسات جمع خصوصی چند نفره شماری از شاعران با رهبر انقلاب اشاره کرد و بیان کرد: دیدارهای ما با دوستانی که نام بردم، با رهبر معظم انقلاب بسیار صمیمانه و دلنشین بود و هرگاه که ما به تهران می‌رفتیم و یا ایشان به مشهد می‌آمدند، گرد هم می‌آمدیم.
 این شاعر و نویسنده پیشکسوت به مظلومیت شهدا در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زمان دفاع مقدس بنده مسؤولیت کارخانه قند فریمان را بر عهده داشتم و به عنوان یک واحد صنعتی برای بازسازی شهر هویزه به آنجا رفتیم و در آن سفر با مزار شهدا و مزار بخشدار هویزه که تنها با قطعه‌هایی از لباس روی تکه چوبی نشانه گذاری شده بود، مواجه شدم.
وی با بیان اینکه این بخشدار با شجاعت همراه با خانواده‌اش تا آخرین لحظه ایستادگی کرده و به شهادت رسیده بود، افزود: این شجاعت و این مظلومیت سبب شد تا قطعه‌ای را به نام «بخشدار هویزه» بسرایم که بعدها در کتاب‌های درسی چاپ شد.
این شاعر و ادیب کشور ادامه داد: بنده شعرهای دیگری با موضوع مقاومت و دفاع مقدس نیز سروده‌ام که این اشعارم گویی شبیه الهام بوده است؛ چون پس از آن نتوانسته‌ام چیزی بر آن‌ها بیفزایم و در نهایت آن‌ها نیز در کتاب‌های درسی چاپ شده است.
باقرزاده که جزو خیرین مدرسه ساز کشور است، اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان برخی مناطق از وجود مدرسه و خوابگاه محروم بودند که با مساعدت مردم و دولت و همکاری مرحوم شهرستانی و مستشاری سه خوابگاه دانشجویی با ظرفیت هزار و 800 نفر و چندین مدرسه را تقدیم مردم عزیز کشورمان کردیم.
وی با بیان اینکه تاکنون 24 اثر از بنده به چاپ رسیده، اعلام کرد: آخرین اثر من کتابی به نام مادر است که آن را به یاد همسرم که حدود دو سال پیش فوت کرده، گردآوری کرده‌ام که شامل سخنان و اشعار اندیشمندان و بزرگان در وصف مادر است.
در این دیدار محمد نیک به ابیات نغز رهبر معظم انقلاب درباره یاران خراسانی خویش اشاره کرد و خواند:
گذشت عمر و به دل یاد دوستان باقی است
شکست ساغر و آن نشئه همچنان باقی است
به جز کمال به یاران انجمن ما را
همین بقا و سهی ماند و قهرمان باقی است
وی افزود: با شاعران و نام آوران بزرگی چون مرحوم جمال زاده و شفیعی کدکنی و غلامحسین یوسفی و اخوان ثالث ارتباط نزدیک و صمیمی داشته ام که همه این بزرگان بی نظیرند و هر کدام برای خود نابغه ای هستند.
باقرزاده در ادامه شماری از شعرهای خود را از جمله بخشدار هویزه و سروده‌های جدید خود را قرائت کرد و پس از آن شاعران حاضر در مجلس از جمله غلامرضا شکوهی، محمد نیک، محمدعلی سالاری، امیر برزگر خراسانی، هاشم رضا زاده و جلیل فخرایی به شعرخوانی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.