قدس انلاین-اراک-الهه موحد : رئیس اداره ورزش و جوانان اراک افزود: با توجه به این آمار به شدت به برنامه‌ریزی مدون برای این قشر نیاز است و رفع مشکلات این قشر باید هر چه بیشتر در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

برنامه ریزی برای جوانان باید در اولویت برنامه های دولت باشد

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک هفته جوان را بهترین فرصت برای رسیدگی به مشکلات جوانان دانست. عابد حقدادی اظهار داشت: اهمیت به جوانان در همه کشورهای دنیا وجود داشته و سازمان ملل ۲۱ آگوست را روز جهانی جوان اعلام کرده و در ایران نیز با توجه به عقاید اسلامی روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به نام روز جوان نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: دوران جوانی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد بوده و باید به این دوران توجه خاصی شده و از پتانسیل‌های آن به خوبی استفاده کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک با بیان اینکه وظیفه مسؤولان در قبال جوانان بسیار سنگین است، ادامه داد: باید در برنامه‌ریزی‌ها مهم‌ترین نیازها و مشکلات جوانان مد نظر گرفته شود که هفته جوان فرصت خوبی برای این مسئله است.

وی با اشاره به جمعیت جوان کشور بیان کرد: بر اساس آخرین آمار جمعیتی ۳۲ درصد از جمعیت کشور تا ۱۹ سال و حدود ۴۶ درصد بین ۲۰ تا ۴۴ سال بوده که نشان دهنده دربرگیری نزدیک به نیمی از جمعیت کشور از قشر جوان است.

حقدادی با اشاره به اینکه وجود جمعیت بالای جوان یکی از پتانسیل‌های خوب برای کشور است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون آنگونه که شایسته است از وجود جوانان استفاده نشده است و باید از ظرفیت‌های این قشر به نحو احسن و کامل استفاده کرد.

وی تاکید کرد: توجه به جوانان باید از درون خانواده صورت گیرد و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که توجه به نیازهای جوانان از درون خانواده صورت گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک با تاکید بر اینکه باید با توجه به مقتضیات سنی، تفکر، روش زندگی و پتانسیل‌های جوانان برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع نیازهای آنها صورت گرفته و تفاوت‌های جوانان امروز با نسل‌های قبل مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: انجمن‌های مردم نهاد نقش موثری در رفع نیازهای جامعه و کمک به دولت داشته‌اند، اما در اراک این سمن‌ها فعالیت درخشانی ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.