قدس آنلاین/حسین پورحسین: همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی با شعار «نگین‌های خانم نجابت و شرافت» با حضور تنی چند از مسؤولان اجرایی و فرهنگیان برگزار شد.

 توسعه کشور با استفاده از ظرفیت بالای فرهنگیان

استاندار خراسان رضوی در این همایش گفت: معلمان، وارث پیامبران در جامعه هستند و با پرورش فرزندان این مرز و بوم به دنبال ساختن آینده کشور و تحقق دستاوردهای انقلاب بوده و بزرگ‌ترین رسالتی که بر دوش معلمان و فرهنگیان قرار دارد، تربیت نسلی اندیشمند است که اعمال و رفتارش براساس سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد.
علیرضا رشیدیان با تأکید بر اینکه در دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مسایل رفاهی و معیشتی معلمان شده است، افزود: برخلاف مشکلاتی که تحریم‌های ظالمانه در پی داشت، آموزش و پرورش با افزایش 100 درصدی بودجه توجه ویژه دولت را به امر تعلیم و تربیت نشان داد.
وی جایگاه اجتماعی فرهنگیان را در کشور بسیار رفیع و بلندمرتبه دانست و با بیان اینکه مدیران تمامی بخش‌ها وظیفه دارند از ظرفیت بالای جامعه فرهنگیان در مسیر توسعه کشور استفاده کنند، افزود: با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها، باید گفتمانی مطلوب و عمومی برای تبیین اقتصاد مقاومتی در جامعه ایجاد شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به هفته معلم و گرامیداشت یاد و شهدای معلم بویژه استاد شهید مطهری گفت: اگر آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان موفق عمل کند، به طور قطع در آینده کشوری قدرتمند، عزتمند و پیشرفته خواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم تأکید کرد: برای رشد و توسعه جوامع باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در آموزش و پرورش انجام داد.
سیدجواد حسینی با تمجید از نگاه مطلوب دولت یازدهم به نظام تعلیم و تربیت گفت: تخصیص اعتبارات 110 درصدی، انجام حلقه نخست رتبه بندی معلمان، افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان به بیش از 60 درصد، افزایش مراکز درمانی و رفاهی، استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی، آمایش نیروی انسانی، ساماندهی نیروی انسانی و توسعه مشارکت‌ها در همه ابعاد در آموزش و پرورش از نمونه‌های این نگاه مطلوب است.
وی با اشاره به چهار پیشنهاد راهبردی برای تحقق بهبود نظام تعلیم و تربیت و بالا بردن کیفیت و کمیت در آموزش و پرورش به رئیس‌جمهور گفت: ارتقای 20 درصدی بودجه و سهم آموزش و پرورش از اعتبارات ملی، افزایش سهم این بخش از تولید سرانه ملی به 6 تا هفت درصد در طول برنامه ششم و توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش و تعامل نظام مند سایر ادارات و وزارتخانه‌ها با آموزش و پرورش از جمله این پیشنهادهاست.
سیدجواد حسینی با اعلام اینکه 64 راهکار در سند بنیادین برای عمل به منویات رهبری و مدیریت منابع انسانی وجود دارد، افزود: باید کاری کنیم که آموزش و پرورش کشور قلب تپنده جامعه، مدارس قلب تپنده آموزش و پرورش و معلمان قلب تپنده مدارس باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.