قدس آنلاین/ محمود یوسف پور: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور روز گذشته میهمان اصحاب رسانه بود و درباره دیدارهایش با مسؤولان خراسان رضوی و تمهیدات انجام شده درباره اجرای سریع تر مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مشهد مقدس به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشهد تا ۳ سال آینده

سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر با بیان اینکه ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور، پروژه‌های بزرگی است که هزینه اجـــرای آن‌ها به تنــهایی از عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر نمی آید، خواستار بسیج همگانی سازمان ها و نهادهای استان برای اجرای سریع آن‌ها شد و گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد مقدس با توجه به اینکه مشهدالرضا(ع) سالانه بیش از 27 میلیون زائر را پذیرایی می کند، استانی نیست بلکه پروژه ای ملی است و امکانات و اعتبارات زیادی را طلب می کند.  
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره روند اجرای کار در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی، گفت: فازهای اول و دوم این مرکز که شامل پژوهشکده و بیداری اسلامی است، با بودجه سه میلیارد تومانی که بنیاد برای اجرای پروژه اختصاص داده است، در حال گودبرداری است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 قول استاندار خراسان رضوی
سردار کارگر به گفت و گوهایش با مسؤولان استان اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی مشهد مقدس انجام شد، آقای رشیدیان استاندار خراسان رضوی برای اجرای سریع این مرکز قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی تا سه سال آینده به بهره برداری کامل برسد.
وی با اشاره به اینکه حدود 34 مرکز فرهنگی دفاع مقدس برای 31 استان کشور در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: مراکز فرهنگی استان‌های همدان، کرمان، فارس، اصفهان، ایلام، خوزستان و تهران فعال است و مراکز فرهنگی 20 استان نیز با مسؤولیت استانداران در مراحل پایانی است، ولی در برخی استانها از جمله استان‌های خراسان، در مراحل مقدماتی اجرا هستیم.

 الگوی دفاع مقدس سوریه را نجات داد
سردار کارگر در بخش دیگری از سخنانش دفاع مقدس را همیشه پویا و تازه دانست و گفت: اجرای الگوی دفاع مقدس ایران در سوریه توانست این کشور را از خطر سقوط به دست تروریست‌های وهابی - صهیونیستی نجات دهد.
وی با بیان اینکه جوانان امروز کشور درک می‌کنند که دفاع مقدس الگوی موفقی برای دیگر کشورهاست، ادامه داد: الگوی دفاع مقدس ایران بسیاری از کشورها از جمله سوریه، عراق، یمن، غزه و لبنان را از خطر فروپاشی، نجات داد.
وی با اشاره به اینکه ایران به کشورهای در حال جنگ، نیرو اعزام نمی‌کند، افزود: خدمات ایران به این کشورها مستشاری است و مستشاران، سفیران ایران با الگوی دفاع مقدس در دیگر کشورها هستند و خوشبختانه روحیه و تفکر بسیجی در دنیا جواب داده است.

 دفاع مقدس، کلید وحدت
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه با دست خالی در مقابل صدام پیروز شدیم، افزود: کلید پیروزی، بسیج همگانی مردم بود و هیچ گروه و جناحی نمی‌تواند بگوید سهم بیشتری در این پیروزی داشته است، تمام قشرهای مردم در این موضوع سهیم بودند و دفاع مقدس، کلید وحدت است.

 5/5 میلیون سفر به مناطق جنگی
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با رد برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه جوانان امروز کشور حال و هوای جنگ و جهاد ندارند، افزود: این موضوع از اساس غلط است، زیرا بسیاری از جوانان مشغول انجام کار جهادی بوده و برخی از آنان نیز در دفاع از حرمین مقدس به شهادت می‌رسند.
وی افزایش درخواست جوانان برای سفر به راهیان نور و مناطق جنگی را گواه این مسأله دانست و تصریح کرد: در سال 84 تنها 400 هزار نفر به این مناطق اعزام شدند، در حالی که در سال 94 بیش از 5/5 میلیون نفر به سفر راهیان نور، اعزام شدند.
وی یادآور شد: بیش از 80 درصد افرادی که به راهیان نور اعزام می‌شوند، بین 15 تا 30 سال دارند و همچنین 70 درصد این افراد برای بار اول به این مناطق اعزام می‌شوند.
سردار کارگر در پایان به سند چشم انداز 1404 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1404 شمار افرادی که به مناطق راهیان نور سفر می‌کنند به بیش از 10 میلیون نفر برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.