همزمان با سالروز میلاد با سعادت سید الشهدا، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، مراسم ویژه موقوفه سوم شعبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم موقوفه سوم شعبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، در ابتدای این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، استاندار خراسان رضوی و جمعی از علما، پاسداران، جانبازان و مسئولان لشکری و کشوری و مسؤولان و خدام بارگاه منور رضوی در رواق مبارکه دارالزهد حرم مطهر رضوی برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، آیاتی از کلام الله مجید توسط محمدی، قاری جانباز بارگاه منور علی ابن موسی الرضا(ع) تلاوت شد و در ادامه گروه همخوانی پاسداران انقلاب اسلامی به اجرای برنامه پرداختند.

شعر خوانی علی زمانیان در مدح و منقبت سید الشهدا(ع) بخش بعدی این مراسم بود که با یاد و خاطره شهدا و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان مدافع حرم همراه شد و استقبال حاضران را به دنبال داشت.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد نیز طی سخنانی در ادامه این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره واقفان و به ویژه میرزا فتحعلی خان صاحب دیوان، واقف موقوفه سوم شعبان حرم مطهر رضوی گفت: هرچه از مال، جان، نفس و عمر برای خودمان هزینه کنیم، فانی است. ولی کمترین حرکت در راه خداوند متعال همیشه ماندگار خواهد بود.
وی افزود: موقوفه این واقف همه ما را باید به این اندیشه معطوف کند که چقدر می توانیم در راستای امور خیر کار و هزینه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد هم چنین به تبیین برخی از ویژگی های برجسته شخصیت سید الشهدا(ع) پرداخت و اظهار کرد: هیچ پیامبر و امامی هم چون اباعبدالله(ع) بلا، مصیبت و سختی ندیده اند. از همین روی خداوند متعال نیز خصائص بسیار عظیمی برای ایشان قرار داده که فیض عظیم زیارت امام حسین(ع) از آن جمله است.
وی با بیان اینکه جذبه و کشش وجود مبارک حضرت اباعبدالله(ع) فوق العاده است، افزود: بنا بر روایتی که از امام حسین(ع) در بحار الانوار ذکر شده، بعد از ظهور امام زمان(عج) نیز خون سید الشهدا(ع) آرام نمی گیرد.
لازم به ذکر است، میرزا فتحعلی خان از رجال مشهور عصر قاجار و متولی آستان قدس رضوی بوده که رقباتی را نیز وقف این آستان ملکوتی کرده است.
تعزیه داری، تعظیم شعائر اسلامی و برگزاری مراسم جشن عید میلاد اباعبدالله(ع) از جمله مصارفی است که از سوی این واقف برای موقوفات تعیین شده است و در آستان قدس رضوی نیز همه این موارد مطابق با نیت واقف هزینه می شود.
مراسم ویژه موقوفه سوم شعبان، با قرائت بخشی از وقف نامه مرحوم فتحعلی خان و مدیحه سرایی سید جعفر ماهرخسار و پذیرایی از میهمانان به اتمام رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.