سند اقتصاد مقاومتی استان لرستان و آذربایجان شرقی روز پنج شنبه طی مراسمی در مشهد رونمایی می‌شود.

ثبت ملی ۲۴۰۰ اثر تاریخی لرستان/رو نمایی از سند اقتصاد مقاومتی استان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان، در نشست با مدیران محیط‌زیست کشور،گفت: لرستان از نظر اکو توریسم و آبشارها ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد به‌ طوری‌که در این استان حدود 800 چشمه و 2هزار و 500 کیلومتر رودخانه دائمی و آبراهه وجود دارد.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه بیش از 5 هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد که 2 هزار و 400 اثر از آن‌ها ثبت ملی شده است، تصریح کرد: در دو سال و نیم گذشته برای توسعه گردشگری استان شعار خارج شدن استان از معبر به مقصد گردشگری مطرح شد اگرچه برای محقق شدن این شعار باید سالانه حدود 400 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شود.

وی اظهار داشت: نزدیک به 300 کیلومتر از مساحت استان شاهد عبور تانکرهای حامل مواد سوختی است که با واژگونی پی‌درپی آن‌ها چالش‌های محیط‌زیستی برای استان به وجود آمده که باید این موضوع پیگیری و برای رفع مشکلات آن چاره‌اندیشی شود.

بازوند بیان کرد: درحال حاضر 800 کیلومتر لوله و خطوط نفتی از استان لرستان عبور می‌کند که با ایجاد خطوط جدیدی که در دست اقدام است این میزان به یک‌هزار و 200 کیلومتر افزایش می‌یابد اما عبور این خطوط برای استان هیچ نقش اقتصادی نداشته و تنها سبب مسائل زیست‌محیطی استان شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.