رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد که با برگزاری جشنواره فیلم «سبز» درواقع نوعی کار فرهنگی در سطح دنیا انجام می دهیم و به نظرم این جشنواره وجه مشترکی را میان ما و سایر کشورها ایجاد می کند.

جشنواره فیلم «سبز» وجه مشترکی میان ما و دیگر کشورها ایجاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور عصر امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «سبز» گفت: خوشحالم که پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «سبز» با همت، تلاش، فداکاری و پیگیری مصرانه جمعی از هنرمندان علاقمند به محیط زیست شکل گرفت و امروز شاهد افتتاح این جشنواره بین المللی هستیم.

وی ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم «سبز» نه تنها در تهران بلکه در ۳۱ مرکز استان برگزار می شود. برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی کار بسیار ارزشمندی است و واقعا از همه هنرمندانی که در جشنواره شرکت کردند تشکر می کنم و از دیدن همه این آثار لذت بردم.

ابتکار همچنن با تشکر از کسانی که با جشنواره فیلم «سبز» همراهی خود را نشان دادند، گفت: از همه فیلمسازان نقاط مختلف دنیا که با ما همراه بودند، ممنونم. همانطور که می دانید موضوع محیط زیست موضوع جهانی است که همه بشریت را به هم پیوند می دهد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: برخی از آثار سینمایی موجب ناراحتی ما می شود زیرا متوجه می شویم که مداخله بدون حساب بشر بر زمین و طبیعت بی کرانی که خداوند در اختیار ما قرار داده عوارض و خسارت جبران ناپذیری را به جوامع انسانی وارد کرده است ولی از طرفی بسیار امید بخش است.

وی ادامه داد: با این حال برای رسیدگی به این معضلات همواره تلاش هایی وجود داشته و این تلاش ها هر کدام برای استمرار زندگی و مقابله با خرابی ها و ویرانی ها ادامه دارد. این اقدامات ارزشمند هستند و این معجزه هنر است که در دل تاریکی و ناامیدی بذری از امید و جوانه شکوفا می کند و امیدواریم درختی تنومند در این راستا رشد کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: سال ۱۳۷۷ درحالیکه این جشنواره را شروع کردیم که جشنواره های دیگری در همین راستا در جهان برگزار می شد و ما امید چندانی نداشتیم که در ایران از این جشنواره استقبال شود اما همه هنرمندان ما ر ا همراهی کردند و ما توانستیم چهار دوره جشنواره را به همراهی هنرمندان بین المللی برگزار کنیم که بسیار هم جالب بود.

ابتکار ادامه داد: اما متاسفانه جشنواره فیلم «سبز» در کمال ناباوری با یک تاخیر چندین ساله با تعطیلی مواجه شد. از همت ویژه فرهاد توحیدی، مهدی توحیدپور و همه همکارانشان تشکر می کنم که این جشنواره را دوباره احیا کردند. همچنین تشکر ویژه ای ازحامیانی داریم که پیکری را که از نفس افتاده بود دوباره احیا کردند.

وی خطاب به حاضران بیان کرد: از همه شما می خواهم با همت عالی این جشنواره استمرار داشته باشد زیرا با برگزاری جشنواره فیلم «سبز» درواقع نوعی کار فرهنگی در سطح دنیا انجام می دهیم و به نظرم این جشنواره وجه مشترکی را میان ما و سایر کشورها ایجاد می کند و همانطور که می دانید زیباترین شکل انتقال پیام ها هنر است و موثرترین آن سینما است.

ابتکار با بیان اینکه سینما رسالت سبزی دارد، گفت: ما باید بتوانیم بخشی از این رسالت را در جشنواره به نمایش بگذاریم تا همه لذت ببرند. امیدوارم پیام حفاظت از طبیعت که پیام توجه به مواهبی است که خدا به همه انسان ها داده تاثیرگذار باشد و ما انسان ها قدر زمین و حیات را بیشتر بدانیم.

وی در پایان گفت: در این مدت خیلی دعا کردیم و خدا را شکر باران همه نقاط کشور را فرا گرفت با این حال در بعضی نقاط هنوز خشکسالی داریم زیرا مصرف آب بی رویه بوده و باید سال ها تلاش کنیم که باران ببارد و جبران شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.