قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی و وزیر خارجه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

  ضرورت معرفی گسترده «مشهد ۲۰۱۷» به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

علیرضا رشیدیان در دیدار محمدجواد ظریف وزیر خارجه که به مشهد سفر کرده بود، موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در کریدورهای بین‌المللی، همجواری با مرز و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه را، به عنوان یک مزیت منحصر به فرد اعلام کرد.

وی افزود: تأمین زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی و همچنین فعال بودن بازارچه های مرزی، زمینه را برای توسعه صادرات غیر نفتی استان و کشور فراهم کرده است.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر نیاز به برنامه ریزی برای رفع مشکلات و چالش‌های صادرکنندگان کالا به کشورهای هدف صادراتی، خاطر نشان کرد: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باید از تمام ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی برای تحقق شعار سال استفاده کنیم.  
رشیدیان با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 گفت: باید از ظرفیت وزارت خارجه برای استفاده بهینه از این فرصت و دعوت از سفیران کشورهای مسلمان  بهره ببریم.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه نیز با بیان اینکه باید بتوان از جایگاه ویژه خراسان رضوی در تقسیم کار ملی بهره لازم را برد، رویداد مشهد 2017 را فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی به کشورهای مسلمان و جهانیان دانست و افزود: آمادگی داریم در این راستا با استانداری خراسان رضوی همکاری کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.