سخنگوی وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد که بانک اکزیم (Exim) آمریکا برای سرمایه‌گذاری در سه پروژه برق مبتنی بر گاز مایع (ال ان جی) ابراز آمادگی کرده است.

سرمایه‌گذاری بانک آمریکایی در پاکستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور دارایی پاکستان گفت: «آنیتی ماریش» معاون رئیس بانک اکزیم (Exim) آمریکا با ارسال درخواستی به «اسحاق دار» وزیر دارایی پاکستان در مورد سرمایه‌گذاری در سه پروژه برق مبتنی بر گاز مایع ال ان جی اعلام آمادگی کرده است.

سه پروژه برق مبتنی بر گاز مایع با نام «بلوکی»، «بهیکی» و «حویلی بهادر شاه» در پاکستان اجرایی خواهند شد.

براساس اسناد وزارت دارایی پاکستان، اسحاق دار مذاکره در مورد سرمایه‌گذاری سه پروژه برق گاز مایع را در دوران دیدارش از آمریکا در سپتامبر سال 2015 میلادی آغاز کرده بود.

وزیر دارایی پاکستان در این دیدار با مقامات ارشد دولتی ملاقات کرد و توضیحاتی در مورد فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در پاکستان ارائه کرد.

با این حال، بانک اکزیم برای سرمایه‌گذاری در سه پروژه برق مبتنی بر گاز مایع ال ان جی در پاکستان اعلام آمادگی کرده است.

این در حالی است که شورای بازرگانی آمریکا (ABC)، چندی پیش با بررسی خواسته‌های شرکت‌های این کشور در مورد سرمایه‌گذاری در پاکستان اعلام کرده بود که بیش از 65 درصد شرکت‌های این کشور خواستار سرمایه‌گذاری در 12 ماه آینده در پاکستان هستند.

بر اساس این گزارش، برخی از شرکت‌های آمریکایی بدلیل وضعیت وخیم تروریستی در مورد سرمایه‌گذاری در پاکستان ابراز نگرانی کرده بودند و چنین کاری را چالشی برای خود می‌دانستند.

شرکت‌های آمریکا بدلیل وضعیت وخیم تروریستی در پاکستان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند اما 80 درصد از آن‌ها امیدوارند تا اوضاع این کشور در آینده بهبود یابد.

دولت پاکستان برای ورود سرمایه‌های خارجی در انرژی، منابع انسانی، گردشگری و سایر بخش‌های مختلف تلاش می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.