محمدعلی بهمنی گفت: به قدری باورمند جوانان شاعر کشورمان هستم که هیچ‌گاه حتی ثلث این باور را به خودم نداشته‌ام.

ثلث باوری را که به جوانان دارم به خودم نداشته‌ام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه سرای کشورمان، با بیان اینکه جوانان همیشه امید شعر کشورمان بوده‌اند، عنوان کرد: به قدری باورمند این جوانان هستم که هیچ‌گاه حتی ثلث این باور را به خودم نداشته‌ام. اگرچه برخی از این‌ جوانان کمتر دیده و شنیده شده‌اند، اما کارنامه‌ ادبی‌شان نشان می‌دهد چه جایگاهی دارند.

وی گفت: در اینکی که هستیم این جوانان دیده می شوند و خیلی امیدوار کننده است. البته همیشه چنین امیدی را به این عزیزان داشته‌ایم و باید زودتر از این‌ها دیده می‌شدند.

بهمنی با بیان اینکه بیش از شاعران جوانی که می شناسیم و آثارشان مطرح شده است، در شهرستان‌ها و حتی روستاهای شهرستان‌های کشور شاعران با استعداد داریم، عنوان کرد: این شاعران هنوز دیده و شنیده نشده‌اند و این مسئله به دلیل محدودیت‌ها و شرایطی است که آن‌ها دارند. اگر شاعران در مرکز همدیگر را به شکلی پیدا می کنند. در استان‌ها و روستاهای دور افتاده کشور، این فرصت وجود ندارد و از راه اینترنت نیز اگر ارتباطی با دیگران داشته باشیم، بخشی از این شاعران، همان وسیله ارتباطی را هم در اختیار ندارند و این موضوع را به عینه دیده ام و تجربه کرده ام. این جوانان آثار شنیدنی و خوبی دارند، اما فرصت عرضه و بروز و ظهور پیدا نمی کنند.

وی تصریح کرد: به هر شهرستانی که رفته‌ام همه این اندوه را داشته اند که کسی سراغ ما نمی آید. جوانان خوبی در استان‌های کشور داریم که ترانه های خوبی می‌گویند، اما نه می‌توانند با خواننده و آهنگ‌سازی ارتباط بگیرند و نه به بانک ترانه‌ای دسترسی دارند که از استان‌ها بتوانند آثارشان را بفرستند و ثبت کنند. خودشان هم نمی‌توانند به تهران بیایند و ترانه شان را ثبت کنند. باید در کنار فرصتی که برای شاعران مراکز، خاصه تهران، فراهم شده ،فکری هم برای شهرستان‌های کشور کنند.

این شاعر و ترانه‌سرا با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانانی که رشد ادبی سریعی داشته‌اند، کم نیستند، گفت: هر کدام از این شاعران جوان می‌توانند مشقی برای فرداهای ما باشند. دریچه‌هایی که این شاعران بر روی شعر بازکرده‌اند، همیشه به روی شعر بسته بوده و شاعران پیشین از حدود تعیین شده ای عبور نمی کردند. این ها دریچه هایی باز کرده اند که هر کدام منظری تازه را به نمایش می گذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.