قدس آنلاین،شهرکرد،آناهیتا موجودی؛ قلعه سردار اسعد بختياري به عنوان موزه مشروطيت نامگذاري شده است و مصوبه شوراي فرهنگ عمومي استان رادارد و قرار بود در هفته ميراث فرهنگي افتتاح شود.

عاملان تخريب مجسمه سردار اسعد بختياري دستگير شدند 

به گزاش قدس آنلاین از شهرکرد، بر اساس گزارش مركز فوريت هاي پليسي 110 روز يكشنبه 25 ارديبهشت ماه طي تماس تلفني گزارش تخريب مجسمه سردار اسعد بختياري به مركز فوريت هاي پليسي اعلام شد.

با حضور مأموران انتظامي بخش جونقان در محل تخريب مجسمه واقع در قلعه سردار اسعد بختياري يكي از مطلعين و شاهدان اين اقدام خرابكارانه به مأمورين مراجعه كرد و گفت در ساعت 10:55دو نفر از اهالي اين شهر به هويت معلوم پس از تعرض به نگهبان وارد قلعه شدند و مجسمه را تخريب كردند.

بعد از اظهارات اين فرد مطلع مأموران پس از هماهنگي با مقام قضائي عاملين تخريب كه دو مرد مسن سال بودند را دستگير كردند.

 متهمين بعد از انتقال به يگان انتظامي به بزه انتصابي خود اعتراف كردند كه در نهايت با تشكيل پرونده قضايي تحويل مراجع قضايي شدند.

گفتني است : قلعه سردار اسعد بختياري به عنوان موزه مشروطيت نامگذاري شده است و مصوبه شوراي فرهنگ عمومي استان رادارد و قرار بود در هفته ميراث فرهنگي افتتاح شود.

انقلاب مشروطه بخشي از تاريخ معاصر ايران است که قوم بختياري نيز در اين جنبش، نقش آفريني کرد و بخشي از سرآغاز قيام عليه استبداد قاجار، از دامنه کوه هاي بختياري رخ داده است.

کتيبه هاي پيرغار در روستاي ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختياري در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترين آثار به جاي مانده از انقلاب مشروطه است.

قلعه سردار اسعد بختياري يا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دي 1356 به شماره 1584 به عنوان يک اثر تاريخي ثبت ملي شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهانگیرزمانی جونقانی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    همه چیز به جای خود بازگشت اما انتشار اشعار وپیامهایی زشت از طریق کامنت تلگرام و واتساپ و .........از طرف تعدادی به ظاهر بختیاری برعلیه مردم سلحشور و غیرتمند وشریف جونقان نشان داد که هنوز بعضی ها خام و کوته فکرن. عین همون دو نفر تخریبگر. شرم اور بود کارهر دوشان. ان دونفر نادان و اینها تعدادی بسیار نادان که هر دو طرف ابروی ایران وایرانی و بختیاری و انسانیت را بردند آن دو باتیشه شان و این مزخرف نویسان با پیامهایشان آن هم از راه دور..... متاسفم برای همه نادانان و متعصبان خشک مغز افراطی. ...دو نفر نادان کجا و جونقان و مردمش کجا؟؟؟؟ تعدادی نادان تلگرامی مجاری کجا و ایل جلیل بختیاری کجا؟؟؟ متاسفم برای ادیبان کوته فکر به ظاهر بختیاری. واقعا امتحان خود را پس دادند.البته کی شود دریا..........