قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی بر لزوم بهره گیری از اندیشه‌های امام راحل در حوزه وحدت بخشی به مذاهب و تقویت همبستگی جهان اسلام بویژه در شهرستان‌های تلفیقی استان در ایام ارتحال آن بزرگوار تأکید کرد.

 لزوم بهره گیری از اندیشه‌های امام (ره) برای افزایش تقریب مذاهب

علی رضا رشیدیان در ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان اینکه اندیشه‌های ایشان همواره منادی اتحاد بین فرقه‌های گوناگون اسلامی بوده است، گفت: برگزاری مراسم با محوریت اهل سنت در شهرستان‌های تلفیقی استان در دستورکار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید از  ایام ارتحال به عنوان یک فرصت برای زنده نگه داشتن یاد، تفکر و اقدام‌های معمار کبیر انقلاب در جامعه بهره برد، تصریح کرد: شناساندن سیره و روش ایشان به جهانیان مهم‌ترین رسالت همگان در این ایام است.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با برگزاری باشکوه مراسم در ایام ارتحال، زمینه برای معرفی جنبه‌های گوناگون شخصیت امام خمینی(ره) به نسل‌های جدید انقلاب بیش از پیش فراهم می شود.
رشیدیان فراهم کردن شرایط برای پذیرایی از میهمانان خارجی این مناسبت بزرگ در استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: حضور مسلمانان از کشورهای گوناگون در این ایام، یکی از مقدمات توسعه تعاملات با کشورهای اسلامی در مشهد 2017 است.
وی خاطرنشان کرد: یکسان سازی محتوای برنامه‌های اجرایی، پرهیز از بیان مطالب جناحی و تکراری و بهره گیری از اندیشه‌های ناب آن رهبر عالی قدر باید مورد توجه قرار گیرد.
استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی استان، آستان قدس رضوی، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و مساجد برای برگزاری سوگواره‌ها در این ایام، آمادگی کامل در اعزام زائران به مرقد مطهر ایشان، تأمین آمبولانس و نیروهای هلال احمر در گروه‌های اعزامی، در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی، به کارگیری توانمندی هنرمندان حوزه‌های گوناگون و برپایی نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری جلسات ستادهای شهرستانی با محوریت فرمانداران، بهره گیری از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌ها برای معرفی اندیشه‌های امام راحل و پیگیری اقدام‌ها توسط دبیرخانه از دیگر تأکیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود.
گفتنی است امسال 25 هزار نفر زائر از خراسان رضوی برای زیارت مرقد امام راحل اعزام می شوند که 13 هزار نفر از مشهد و 12 هزار نفر آنان از سایر شهرستان‌ها خواهند بود و ثبت نام از علاقه مندان تنها از طریق سامانه انجام می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.