نمایندگان مردم در خانه ملت، با تصویب مصوبه ای در رابطه با توسعه و ایمن سازی فضای مجازی به علت مغایرت با اختیارات رهبری مخالفت کرده و به حذف آن مصوبه رأی دادند.

مخالفت مجلس با قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی به علت مغایرت با اختیارات رهبری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود،  پس از اخطار پژمانفر با حذف ماده الحاقی 56 این لایحه با 150 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 215 حاضر در جلسه موافقت کردند.
در این نشست نصرالله پژمانفر در جریان بررسی ماده الحاقی 56 لایحه مذکور در اخطاری با استناد به اصل 110 قانون اساسی گفت: این ماده با اصل 110 در رابطه با اختیارات مقام معظم رهبری مغایرت دارد زیرا همانطور که می دانید معظم له در سال 90 شورایعالی فضای مجازی را راه اندازی کرده و تکالیفی را برای آن مشخص کردند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محتوای ماده الحاقی 56 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور در تکالیف ابلاغی رهبری دخالت می کند، افزود: رهبر معظم انقلاب در تکالیف جدید برای شورای عالی فضای مجازی بر حفظ همه جانبه این عرصه، توسعه محتوا و خدمات و مراقبت از فضای مجازی تأکید کردند که نمایندگان باید بر این مسئله توجه داشته باشند. دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار نماینده گفت: براساس اصل 110 قانون اساسی، مقام معظم رهبری تکالیف مربوطه را برای شورای عالی فضای مجازی تعیین کردند که باید به آن توجه شود.
دکتر علی لاریجانی با وارد دانستن اخطار مذکور، آن را به رأی نمایندگان گذاشت و نمایندگان نیز پس از وارد دانستن این اخطار، با حذف آن موافقت کردند.
در ماده الحاقی56 حذف شده، اقداماتی به منظور ارتقاء سطح حفاظت از اطلاعات رایانه‌ای و امنیت فناوری‌ها و اجرای سند امنیت فضای تبادل اطلاعات، تعریف شده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.