قدس آنلاین - لرستان: موضوع بهره‌وری در کشورهای توسعه‌یافته نقش اساسی در توسعه دارد و در این دولت نیز توجه ویژه‌ای به آن شده به گونه‌ای که در ۱۲ برنامه اقتصاد مقاومتی اولین برنامه ارتقای بهره‌وری است.

کاهش نرخ بیکاری استان از ۲۰ درصد به ۱۳.۳ درصد رسیده است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، گفت: وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه 35 درصد رشد اقتصادی باید از بهره‌وری به دست بیاید، اضافه کرد: لرستان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعیین شده و در این راستا کارگاه آموزشی ارتقای بهره‌وری توسط اساتید با حضور کارشناسان بهره‌وری در حال برگزاری است.علی هادی چگنی اظهار داشت: سهم استان از سطح کل کشور 1.7 درصد بوده و از نظر جمعیتی 2.3 درصد است.

همچنین در این دو شاخص رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.وی تصریح کرد: طبق سرشماری سال 90 خالص مهاجرت استان منفی 7139 بوده و استان دارای 11 شهرستان، 25 شهر و 2 هزار و 61 روستا است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود با رویکرد چرخه بهره‌وری که شامل سنجش، اندازه‌گیری، تحلیل، تدوین و اجرای برنامه کار است فعالیت خود را شروع کرده و با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت سند آمایش و برش شهرستانی، برنامه اشتغال و سند اقتصاد مقاومتی را تدوین کرده است که با بکارگیری این برنامه‌ها می‌توان شاهد تحولات خوبی در این زمینه بود.

هادی‌چگنی یادآور شد: هم اکنون نرخ بیکاری استان از 20 درصد به 13.3 درصد رسیده و سهم استان از ارزش افزوده 1.27 به 1.36 افزایش یافته است.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطر نشان کرد:همچنین متوسط درآمد سرانه از 5 میلیون و 200 هزار به 13 میلیون و 700 هزار افزایش یافته است.وی بیان نمود: متوسط سهم استان از درآمد در ابتدای دولت 61 درصد بود که به 66 درصد رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی نیز از 35 به 36.2 درصد ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه تراز تجاری 31 میلیارد تومان به 65 میلیارد تومان رسیده است، افزود: براساس سند اقتصاد مقاومتی که برای سال 95 و 96 تدوین شده است باید نرخ بیکاری از 13.3 به 11.3 و مشارکت از 36.2 به 38 برسد.

استاندار گفت: از جمله اقدامات خوبی که در استان رخ داده تشکیل کارگروه احیای ظرفیت‌های راکد است که روی واحدهای غیرفعال کار می‌کند و از 757 واحد راکد قرار است در این دو سال 500 واحد فعال شود.هادی چگنی یادآور شد: این واحدها با سرمایه در گردش مشکل آنها حل می‌شود که با تدبیر تیم اقتصادی از بودجه یارانه سرمایه در گردش تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.