قدس آنلاین:کلیات صندوق حمایت از پژوهش، نوآوری و فناوری استان در راستای توسعه علم و فناوری و توجه به امر پژوهش مورد تصویب قرار گرفت.

کلیات صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمود دلپسند در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش استان اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی است که 51 درصد آن مربوط به بخش خصوصی و 49 درصد آن مربوط به بخش دولتی است.

وی افزود: در تامین منابع و اعتبارات بخش دولتی مشکل خاصی وجود ندارد اما در خصوص تامین اعتبارات بخش خصوصی باید تدابیری کارشناسانه اتخاذ شود.
وی ادامه داد: بودجه اولیه ی مورد نیاز جهت تاسیس و راه اندازی این صندوق حدود 3 میلیارد تومان است و بنابراین اعضاء این کارگروه به عنوان اشخاص حقیقی باید وارد عرصه شوند.
دلپسند مطرح کرد: کلیه دستگاههای اجرایی باید کلیه عناوین پژوهشی در سال 95 مربوط به دستگاه خود را ظرف یک ماه آینده به دبیر خانه کارگروه پژوهش و فناوری استان ارجاع دهند.
وی در ادامه بر اهمیت تشکیل این کارگروه تاکید کرد و افزود: هدف از تشکیل این کارگروه این است که بتوانیم بر روی موضوع فناوری،پژوهش و نوآوری تمرکز و عنایت ویژه ای داشته باشیم
.
دلپسند تاکید کرد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.
گفتنی است در این جلسه مقرر گردید 3 کمیسیون تخصصی ذیل کارگروه پژوهش و فناوری با عناوین کمیسیون پژوهش به ریاست دانشگاه بجنورد، کمیسیون آموزش به ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و کمیسیون فناوری و نو آوری به ریاست پارک علم و فناوری استان تشکیل گردد.

انتهای خبر/.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.