دکتر فرهادی: ادعای برخی رسانه ها مبنی بر این که سرپرست مرکز بین المللی این وزارتخانه مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دبی بود کذب محض است.

وزیر علوم از برخی بداخلاقی های رسانه ای انتقاد کرد 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بداخلاقی های رسانه ای در هتک حرمت استادان دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور انتقاد کرد.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد فرهادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادعای برخی رسانه ها مبنی بر این که سرپرست مرکز بین المللی این وزارتخانه مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دبی بود کذب محض است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این گونه ادعاها صحت ندارد و یک اشتباه محض و غلط است.
وی گفت: متاسفانه در برخی رسانه ها این اشتباه نادرست درج شده بود که جرم دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تصاویر منتشر شده هم مونتاژ بوده و همگی ساختگی است.
بر اساس این گزارش پیشتر نیز مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت علوم در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفته بود: متاسفانه در جو بداخلاقی که در جامعه رواج پیدا کرده، تهمت هایی را علیه برخی اساتید دانشگاه شاهد هستیم که به هیچ وجه صحت ندارد.
وی اذعان کرد: بنده به عنوان مسئول همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم اعلام می کنم که تمام استعلام های مربوط به خانم دکتر سعیده لطفیان رییس مرکز مطالعات و همکاری های علمی و بین المللی انجام شده و این استعلام ها مجددا توسط نهادهای مربوطه تایید شده است.
مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: خانم دکتر لطفیان 25سال به عنوان استاد دانشگاه تهران و دانشکده حقوق و علوم سیاسی مشغول تحصیل و تدریس بوده و همواره یکی از زحمتکشان جامعه علمی کشور و حامیان و خادمان جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی ادامه داد: در طول 25 سال اخیر حتی یک مورد علیه ایشان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به جز کار و تلاش مستمر علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص گزارش نشده است.
سالار آملی خاطرنشان کرد: امیدواریم در پرتو مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند بتوانیم دیپلماسی علمی و فناوری را به پیش ببریم و بدیهی است که مراقب مسائل حاشیه ای خواهیم بود.
فرهادی در ادامه درمورد بازنگری رشته های تحصیلی گفت: تاکنون بیش از 600 رشته تحصیلی در زمینه های مختلف همچون علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی بازنگری شده است.
وی گفت: این بازنگری ها به ویژه مربوط به دروسی است که از سرفصل های آنها بیش از 10 سال گذشته است.
فرهادی خاطرنشان کرد: در بازنگری رشته های تحصیلی دانشگاهی سعی شده بیشتر به زمینه های عملی توجه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.