قانونگذارن کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا در نشستی که روز چهارشنبه برگزار شد، بار دیگر درخواست خود برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را تکرار کردند.

تأکید مجدد نمایندگان کنگره بر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر درخواست وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را تکرار کردند. «الیوت انگل»، عضو ارشد این کمیته گفت: «باید مطمئن شویم که ایران به متن این توافق پایبند می‌ماند و باید دست ایران را به خاطر انجام رفتارهای مشکل‌ساز در منطقه زیر سنگ نگه داریم.»
وی همچنین گفت: «فکر نمی‌کنم این وحشتناک باشد اگر ایران را بعد از اینکه احساس کردیم از توافق هسته‌ای تخطی می‌کند هدف تحریم‌های جدید قرار دهیم.» انگل و سایر قانونگذاران آمریکایی علاوه بر این، در این نشست با بیان ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به ایجاد تنش در منطقه متهم کردند. آنها علاوه بر این، از این کشور بابت حمایت از گروه‌هایی مانند حماس و حزب‌الله هم  انتقاد کردند. 
آدام زوبین، معاون موقت وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، استفان مول، هماهنگ‌کننده آمریکایی برجام و «توماس کانتریمن»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور منع اشاعه و امنیت بین‌الملل نماینده‌های دولت آمریکا در این نشست بودند.  مقام‌های دولت آمریکا گفتند که از دو مسیر ایران را تحت نظر دارند، یکی توافق هسته‌ای و دیگری فعالیت‌های ایران در منطقه. 
کانتریمن گفت: «در حالی که تهدید ایران مسلح به بمب اتمی با اجرای برجام از میان برداشته شده، تداوم اشاعه تسلیحاتی توسط ایران در زمینه سلاح‌های متعارف و تلاشهای این کشور برای توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک کماکان مهم‌ترین چالش‌های ما در زمینه منع اشاعه را تشکیل می‌دهند.» وی افزود: «ما قصد نداریم در حین اجرای برجام تمرکز روی سایر برنامه‌های ایران را از دست بدهیم.» زوبین هم گفت با آنکه برجام برای ایران در زمینه‌هایی مانند فروش هواپیماهای مسافربری و قطعات یدکی آن استثنا قائل شده، تحریم‌های اولیه واشنگتن علیه ایران کماکان پابرجاست. 
این مقام خزانه‌داری آمریکا گفت: «این به معنی آن است که ما کماکان اجازه نخواهیم داد اشخاص آمریکایی در ایران سرمایه‌گذاری کنند و یا اقدام به وارد کردن یا صادر کردن کالا و خدمات از این کشور بکنند.» 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.