سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزیران خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس در مسکو از تصمیم این شورا در به تاخیر انداختن از سرگیری دور جدید مذاکرات سوری به بهانه ماه مبارک رمضان انتقاد کرد

انتقاد روسیه از شورای همکاری خلیج فارس برای تاخیر در مذاکرات سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، لاوروف امروز (پنجشنبه) در پایان اجلاس یک روزه شورای راهبردی وزیران خارجه روسیه - کشورهای شورای همکاری خلیج فارس افزود که تلاش ها برای سوق دادن به چنین و ضعیتی را قابل قبول نمی دانیم و اطمینان داریم که وحدت بین تمام مذاهب اسلامی به نفع اسلام است.
به گزارش خبر گزاری روسیا سگودنیا وی همچنین با اعلام آمادگی این کشور برای حل مسائل پیش آمده بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اظهار کرد: با تهران و اعضای شورای همکاری خلیج فارس روابط خوبی داریم و از این مناسبات برای کمک به شکل گیری عادی سازی روابط که فقط با مذاکرات مستقیم می تواند فراهم شود، استفاده می کنیم.
وی همچنین با اعلام اینکه سه ماه از برقراری آتش بس در سوریه می گذرد گفت که آمریکا وعده داده بود برای جداسازی گروه های معارض از تروریست ها در سوریه تلاش کند، اما با عهد شکنی چنین اقدامی نکرده است.
آتش بس سوریه از اسفند ماه گذشته با فشار روسیه و پذیرش آمریکا به درگیری های گسترده پایان داد و با پذیرش آن توسط 140 گروه، آرامش نسبی در این کشور برقرار شد، ولی گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل آن نیستند و سرکوب آنها ادامه دارد.
بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است. 
پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی تروریست ها و شکست سناریوی ساقط کردن حکومت سوریه، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شد. 
هدف از برگزاری چهارمین دور نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای خلیج فارس و روسیه که امروز برگزار شد، انجام رایزنی های منطقه ای اعلام شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.