معاون برنامه ریزی مجمع خیرین سلامت کشور گفت:۱۰۰هزار تخت بیمارستانی درحوزه بهداشت و درمان نیاز است و رفع تمام نیازمندی ها و مشکلات حوزه سلامت ازعهده دولت خارج است.

معاون مجمع خیرین سلامت کشور:۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا یزدانی» روز پنجشنبه در جشنواره خیرین سلامت در بندرعباس با اشاره به اهمیت حضور خیرین در بخش سلامت و نیاز مبرم حوزه بهداشت و درمان به کمکها و حمایتهای خیرین، افزود: دولت تلاش های بسیاری برای رفع مشکلات این حوزه دارد اما با وجود همه این تلاش ها، در بخش منابع فیزیکی و تجهیزات با کمبودهای چشمگیری مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه بخش عمده 96 هزار تخت بیمارستانی موجود در کشور از رده خارج است، تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند یکصد هزار تخت بیمارستانی در کشور هستیم.
وی خاطرنشان شد : بیش از 900 بیمارستان در کشور داریم که حدود 570 بیمارستان دولتی می باشد که از عمر بالایی برخوردارند و نیازمند توسعه و بازسازی هستند.
یزدانی در ادامه یا آور شد: توسعه و نوسازی بیمارستانها تنها با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و نیازمند حمایت های خیرین هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به قدمت کار خیرین در کشور و بیان نمونه هایی از آن از جمله حفر قنات تا ساخت مسجد و مدرسه، خاطرنشان کرد: اکنون مشارکت در ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی از جمله اقدام های است که خیرین کشور با انجام آن سعی در آبادانی کشور و کمک به همنوعان خود دارند .
معاون مجمع خیرین سلامت کشور از ارتقاء 55 شعبه مجمع خیرین سلامت به 220 شعبه در کشور خبر داد و افزود : این امر نشان دهنده این است که خیرین داوطلب حضور هستند . 
مجمع خیرین سلامت کشور از سال 87 بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب طراحی و در سال 88 ثبت رسمی شده است.
هدف اصلی این مجمع احداث مراکز درمانی است اما این مجمع در خصوص خرید تجهیزات برای بیمارستانها، درمانگاهها و مراکز بهداشت نیز فعالیت دارد.
مجمع خیرین سلامت کشور در 220 نقطه از ایران اسلامی دفتر دارد و در حال حاضر بیش از 70 هزار نیکوکار در بخش سلامت با این مجمع همکاری دارند.
نیکوکاران بخش سلامت تا پایان سال 93، سه هزار و 300 میلیارد ریال برای ساخت مراکز درمانی در کشور سرمایه گذاری کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.