قدس آنلاین/ ساحل عباسی : انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اگرچه به مذاق برخی غرب نشینان و همراهان داخلی آنها خوش نیامد اما نشان داد که با وجود همه جنجال ها و درگیری های رسانه ای، تصمیم گیری در میان نخبگان و دلسوزان انقلاب، از بازی های سیاسی و جناحی دور است و برای آنها مصالح کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 خط بطلان خبرگان بر امید واهی غرب

صحبت‏ های رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان هم نشان داد ایشان توجه خاصی به این مجلس داشته و تقویت آن را به نفع اسلام و کشور می دانند. ایشان به خصوص درموضوع نفوذ و شرایط امروز کشور سخنان مهمی گفتند که توجه به آنها می تواند کشور را از خطرات موجود بر سر راه آنها نجات دهد.

  حراست از هویت اسلامی
آیت‌الله سیداحمد حسینی‌خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخاب صحیح آیت‌الله جنتی نشان از حراست همه جانبه اعضای خبرگان از ارزش‌های انقلابی و اسلامی است اظهار داشت: نمایندگان خبرگان رهبری با انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان به ملت عزیز و انقلابی ایران اطمینان دادند در هر شرایطی به وظیفه انقلابی خود عمل کرده و به بدخواهان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی هرگز اجازه دخالت و شیطنت در امور مربوط به نظام اسلامی و خواست ملت انقلابی ایران را نخواهند داد. بی‌شک انتخاب صحیح رئیس مجلس خبرگان رهبری نشان داد مجموعه عظیم مجلس خبرگان که ضامن امنیت و آرامش خاطر ملت است و به فرموده رهبر حکیم انقلاب، مسؤول حراست دقیق و همه جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام است به آنچه  که برابر وظیفه دینی و شرعی و انقلابی خود تشخیص می‌داد عمل کرده و به جوسازی‌ها و تبلیغات شیطانی دشمنان هرگز اعتنا نمی‌کنند.

  یک انتخاب، یک دنیا ناامیدی برای غرب
  استاد درس خارج فقه حوزه علمیه با بیان اینکه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای ملت و نظام سراسر برکت خواهد بود گفت: مجلس محترم خبرگان در فضایی صمیمی و روحانی با انتخاب سه نامزد محترم ریاست مجلس خبرگان اعم از حضرات آیات جنتی، امینی و شاهرودی دامت برکاته، آیت‌الله جنتی را به ریاست برگزید تا به همه دشمنان ملت ایران ثابت کند که آغاز فعالیت‌های این دوره مجلس خبرگان رهبری برای ملت و کشور خیر و برکت به دنبال دارد و یقیناً دشمنان را که با هدف نفوذ در عناصر سیاسی و انقلابی در جهت تنش آفرینی حرکت می‌کنند ناامید خواهد کرد.  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتخاب آیت‌الله جنتی انتخابی ارزنده، متین، استوار و راهگشا بود، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان افزود: معظم‌له در یک تحلیل کلان، دقیق و همه جانبه نظر ملت و نمایندگان خبرگان رهبری را به ترفندها و توطئه‌هایی که دشمن در طول تاریخ انقلاب برای شکستن عظمت انقلاب بکار گرفته‌اند جلب کردند که از آن جمله می‌توان به  جنگ تحمیلی ۸ ساله اشاره کرد که دشمنان نظام اسلامی با استفاده از تمام توان نظامی، تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی  خود یک پارچه علیه جمهوری مظلوم اسلامی ایران ایستاده و با غائله آفرینی‌های مختلف در پی ایجاد ناامنی میهن اسلامی بودند. بی‌شک ملت قهرمان ایران هرگز ترور بزرگان انقلاب را که با دلارهای غربی و حمایت آنان از منافقین انجام می‌شد، فراموش نخواهند کرد، چرا که دشمن از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بدنبال ایجاد رعب و وحشت و جدا کردن مردم از انقلاب بوده است.

 دشمن مبانی فکری مردم را هدف قرار داده است
آیت‌الله سیداحمد حسینی‌خراسانی با بیان ویژگی‌های جنگ نرم و تأثیرگذاری بر مسؤولان نظام اسلامی می‌گوید: مقام معظم رهبری با اشاره به مصادیق مختلف جنگ نرم که یکی از روش‌های نوین دشمن برای مبارزه با اهداف اسلامی انقلاب است ملت و مسؤولان را متوجه شیوه‌های جدید دشمن کردند و به همگان تذکر دادند که شیوه جنگ نرم دشمن  بسیار خطرناک است، به‏نحوی که دشمن با توسل به نفوذ و سازوکارهای شیطانی و پیچیده، مبانی فکری مردم را نشانه رفته و وارد کارزار علیه جمهوری اسلامی شده است. همان‌گونه که مقام معظم رهبری دراین‌باره توضیحات جامعی ارائه دادند مسلماً  حمله و اهانت به نهادهای مؤثر نظام همانند سپاه پاسداران و شورای نگهبان نیز از ارکان فعالیت‌های دشمن بشمار می‌رود. در سوی دیگر، نوک پیکان حمله دشمن به سوی  روحانیت اصیل و مدافع انقلاب قرار دارد که همواره در مسیر آرمان‌های بلند امام قرارداشته و از آرمان‌های اسلامی و انقلابی لحظه‌ای عقب‌نشینی نکرده‌اند، بی‌شک این روحانیون مورد هجمه، تهمت و حمله‌های شیطانی و ناجوانمردانه دشمنان قرار دارند.

 تخریب روحانیت از مصادیق نفوذ است
وی با اشاره به برنامه هدفمند دشمن در اتهام به چهره‌های شاخص و انقلابی نظام تصریح کرد: پرواضح است که دشمن روحانیتی را نشانه می‌رود که در زنده نگهداشتن آرمان‌های حضرت امام و انقلاب و حمایت همه جانبه از رهبری همیشه در عرصه انقلاب حاضر بوده‌اند و دشمنان برای متهم کردن این دسته از روحانیون انقلابی با وابسته خواندن آنها به حاکمیت و با استفاده از الفاظی چون روحانیت ریاست‌طلب و قدرت‌جو هدفی جز تخریب علمای معزز اسلام ندارند.
یقیناً تمامی تهمت‌های دشمنان با  هدف تضعیف موقعیت روحانیت اصیل و راستین انقلابی که در خدمت نظام و انقلاب قرار دارند صورت می‌گیرد. این مسأله به قدری مهم است که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان رهبری توجه همه را بدان جلب کردند. مسلماً هنگامی که دشمن به چهره‌های شاخص انقلابی حمله می‌کند و آنها را آماج تهمت‌ها و حملات خود قرار می‌دهد، برنامه‌ای مدیریت شده و هدفمند برای این موضوع تعریف کرده تا طی آن دشمن بتواند نظام و انقلاب را از قدرت انقلابی خود که روحانیت اصیل و راستین هستند محروم سازد.

 پشتیبان ولایت فقیه باشید
 آیت‌الله حسینی‌خراسانی با بیان پیام تاریخی حضرت امام خمینی یادآور شد: حساسیت بالای ملت در رابطه با گزینش نیروهای انقلابی برگرفته از همان سرمایه عظیمی است که حضرت امام خمینی(ره) از خود به یادگار گذاشتند، پیامی که برای ملت ما یک باور و تکلیف دینی ایجاد کرد اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به انقلاب، نظام، ملت، فرهنگ و دیانت شما آسیبی نرسد. بنابراین باید به ملت شریف ایران برای حساسیت به این پیام حضرت امام احسنت گفت چرا که انتخاب ملت ستودنی است.

 آیت‌الله جنتی حافظ ارزش‌های انقلاب است
 احمد بخشایش‌اردستانی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال گذشته گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی تا حدودی پرحاشیه بود، بنحوی که برخی خود را پیروز میدان و برخی خود را شکست خورده یا عقب رانده اعلام می‌کردند. احراز صلاحیت کاندیداها که توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد آغازی بر این ماجرا بود که برخی پیروزی‌ها را متعلق به جناح و تفکرخود می‌دانستند. متأسفانه آنچه در مجموع مشاهده شد کینه‌توزی‌های برخی نسبت به احراز صلاحیت‌ها و ردصلاحیت‌ها بود که در سال گذشته به شدت ملموس بود. متأسفانه برخی کینه‌های خود را آشکارا متوجه شورای نگهبان به عنوان نهادی که مسؤول احراز صلاحیت‌هاست کردند و پس از آن لیست انگلیسی اعلام شد تا مردم به چه کسانی رأی دهند و به چه کسانی توجهی نکنند. از این رو شاهد بودیم که برخی ادعا می‌کردند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، زیرا نیروهای مورد وثوق ما رد صلاحیت شده‌اند لذا برخی نیروهای انقلابی چون آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جنتی و... را نشانه رفته و از مردم خواستند که به آن‌ها رأی ندهند. بخصوص آیت‌الله جنتی، هم در لیست کینه دشمنان انقلاب قرار داشتند و هم در لیست محبت دوستداران انقلاب چرا که همه انقلابیون به این مسأله اذعان دارند که آیت‌الله جنتی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است، بنابراین لیاقت ایشان برای قرار گرفتن در جایگاه  ریاست خبرگان رهبری بر همه ملت ایران آشکار است.

 دلسرد کردن ملت جدیدترین شیوه نفوذ دشمن
  وی با بیان ابعاد مختلف نفوذ از دیدگاه مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در طی ماه‌های اخیر بیش از پیش از مسؤولان و مردم خواسته‌اند که به مسأله نفوذ دشمن توجه کنند چرا که شکل نفوذ و ابعاد آن بسیار متفاوت و پیچیده‌تر از نفوذ در دهه‌های گذشته شده است. مقام معظم رهبری تعریف جالبی از نفوذ ارایه فرمودند مبنی براینکه نفوذ ورود دشمن به سرزمین ما نیست که بصورت آشکارا قصد تخریب یا تأثیرگذاری داشته باشد بلکه نفوذ در ابعاد دیگری از جمله دلسرد کردن نیروهای ارزشی و ملت از انقلاب صورت می‌گیرد.   بخشایش اردستانی با اشاره به اینکه بسیاری از دشمنان امیرالمؤمنین(ع) روزی یاران پیامبر بودند، حرص و طمع به دنیا را اصلی‌ترین دلیل پشت کردن به ارزش‌ها عنوان کرده افزود: مگر از زمان رحلت پیامبر اسلام(ص) تا زمانی که حضرت علی(ع) به خلافت و امامت برگزیده شدند بیش از 25 سال طول کشید که عده‌ای تمام قد در برابر امیرالمؤمنین ایستادند؟ اینان همان کسانی بودند که روزی در محضر رسول خدا(ص) صبح تا شب با یک عدد خرما می‌گذراندند، اما دست از یاری پیامبر خدا برنمی‌داشتند حال چه برسر آنها آمده بود که با آگاهی از حقانیت امیرالمؤمنین در برابرش ایستاده بودند؟ قدرت و ثروت خط و مشی آنها را تغییر داد و افکار اسلامی‌شان را دستخوش زر و زوری کرد که از شیاطیـن زمان بـه آن‌ها آموخته می‌شد. بنابراین هنـگامی که مقام معظـم رهبری بر مسـأله نفوذ تأکید می‌کنند صرفاً فقط نفوذ خارجی نیست نفوذی است که می‌تواند از اعماق روح و قلب ما ریشه دوانده و نیت و عمل انقلابی ما را به خطر بیاندازد.

 خبرگان مردمی هستند و در کنار مردمند
وی افزود: یکی از مصادیق نفوذ که حرص مال و قدرت را با خود بدنبال دارد و موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام و مسؤولان می‌شود، موضوع آقازاده‌هایی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید می‌کنند که چنین مسایلی موجب از دست رفتن اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی می‌شود. از این رو هنگامی که مقام معظم رهبری مسایل حساس اجتماعی و سیاسی را در جمع اعضای برگزیده و راه یافته به خبرگان رهبری مورد نظر قرار می‌دهند از علمای بزرگ اسلام می‌خواهند تا در کنار وظیفه اصلی خود که صیانت از ولایت فقیه و انتخاب شایسته‌ترین فرد به عنوان رهبر آینده نظام اسلامی است  به مسأله معیشت و اعتماد عمومی جامعه توجه کنند. از این رو وظیفه نمایندگان خبرگان رهبری بسیار حساس و خطیر است که حفظ اعتماد عمومی و توجه به خواست مردمی از اهم آن بشمار می‌آید.

 شباهت‌های نظام اسلامی با نظام علوی
این  کارشناس مسایل سیاسی با ذکر ویژگی‌های نظام مردم‌سالار دینی و شباهت‌های آن با نظام علوی گفت: بی‌شک انتخابات در جمهوری اسلامی ترجمان مردم‌سالاری دینی است و اساس مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران برگرفته از حکومت امیرالمؤمنین است. امیرالمؤمنین در نهج البلاغه با اعلام حقوق مردم و خود به بیان حقوق دو جانبه ملت و زمامدار نظام اسلامی پرداخته که یکی از زیباترین آن شفافیت در امور است، بنحوی که مردم در جریان همه امور غیر از موارد امنیتی و نظامی که ممکن است دشمن از آن سوءاستفاده کند قرار داده می‌شوند. بنابراین اولین ویژگی حکومت مردم‌سالار دینی شفافیت با مردم است، چون رابطه امام و امامت بین آنها وجود دارد، شفاف‌سازی امری بدیهی است. از آن سو مسؤولان در نظام حکومتی و عدل علوی باید پاسخگوی مردم باشند و وقت خود را صرف هم و غم و خواسته‌های مردم کنند. یکی از مهمترین حقوقی که مردم بر گردن حکومت دارند برخورداری از عدالت و وظیفه شناسی مسؤولان است. رسیدگی به نیازهای مردم مصداق رعایت حق‌الناس است خصوصاً درباره مردمی که مهمترین پشتیبانان نظام اسلامی هستند و برای حفظ نظام اسلامی همواره در صحنه بوده‌اند. از این رو وظیفه خبرگان رهبری بسیار حساس و خطیرتر از گذشته است تا با عملکرد درست خود و توجه به خواست مردم شفافیت ورسیدگی به حق‌الناس را در صدر امور خود لحاظ کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.