معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت : باید برای حضور بیشتر نسل جوان جامعه در آئین عبادی - سیاسی نماز جمعه توجه بیشتر و برنامه ریزی شود و این مهم بر عهده مسئولان دستگاههای فرهنگی شهرستان هاست 

برای حضور جوانان در نماز جمعه باید برنامه ریزی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان آمل افزود : در این خصوص نقش اداراتی چون اوقاف و امور خیریه ، تبلیغات اسلامی ، فرهنگ و ارشاد و دیگر نهادهای مرتبط با ستاد برگزاری نماز جمعه سنگین تر و پررنگ تر است.
وی گفت : انتظار و خواست جدی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و نیز دلسوزان نظام این است که باید ظرفیت نماز جمعه را بالا برد و حضور تعداد بسیار کم نسل جوان در صف این آئین عبادی و سیاسی پذیرفتنی نیست.
معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور دور شدن نسل جوان از ارزش های اسلامی و دینی را سبب ساز ایجاد شکاف و فاصله در جامعه دانست و افزود : هدف استکبار و دشمنان نظام اسلامی هم ایجاد فضای دو قطبی انقلابی و ضدانقلابی میان نسل جوان با نسل های پیشین است .
وی ادامه داد : نمی توان در شرایط و واقعیت کنونی از هجمه های سنگین تبلیغاتی و ماهواره ای استکبار علیه جوانان غافل شد و آن را رد کرد ، اما ضرورت دارد خانواده ها و مسئولان مربوط در این بخش بیشتر احساس مسئولیت کنند.
ابراهیمی گفت : هدف حوزه و روحانیت در جامعه اسلامی تحکیم مبانی دین اسلام است و همسو با آن باید ارزش های انقلاب نیز ترویج داده شود.
معاون امور استان های شورای سیاست گذاری که برای معرفی امام جمعه جدید آمل به این شهرستان سفر کرد ، حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی را به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان به نمازگزاران معرفی کرد.
مراسم رسمی معارفه امام جمعه جدید آمل دیروز در فرمانداری و با حضور مسئولان محلی برگزار شد.
امام جمعه جدید آمل هم در نخستین خطبه خود در جمع نمازگزاران آملی گفت : تریبون نمازجمعه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است و ورود همه جانبه برای دفاع از خط انقلاب و جبهه فرهنگی امری اساسی است که در این راستا در شهرستان تلاش خواهد شد.
مرتضوی با بیان اینکه وحدت و همدلی مدیران زمینه ساز خدمات ارزنده ای به مردم می شود و باید در این مسیر به نحو شایسته ای تلاش بی منت شود ، از مردم شهرستان آمل برای میزبانی وپذیرش او به عنوان امام جمعه شهرستان قدردانی کرد.
در این مراسم از خدمات حدود 12 ساله حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی امام جمعه سابق این شهرستان هم قدردانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.