استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم امتداد شبکه ریلی در شرق کشور از جمله در این استان گفت: اقتصاد شرق ایران با اتصال به راه آهن سراسری رونق بیشتری می یابد.

اقتصاد شرق ایران با اتصال به راه آهن سراسری رونق بیشتری می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه الله خدمتگزار افزود: دولت تدبیر و امید مصمم است ارتباط ریلی استان های منطقه پنج کشور را به صورت شبکه ای اجرایی و عملیاتی کند، زیرا ارتباطات ریلی نقش مهمی در اقتصاد کشور و سایر استانها خواهد داشت .
وی در نشست استانداران منطقه پنج کشور در بجنورد مرکز خراسان شمالی با بیان اینکه موضوع اتصال به شبکه ریلی استانها قابل قیاس با سایر حوزه ها نیست، افزود: این امر می تواند نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاران به حضور در حوزه های انتقال کالا ، مسافر ، بار و کاهش آلودگی زیست محیطی و افزایش ایمنی داشته باشد.
وی تصریح کرد: سهم صادرات ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی تنها یک درصد است لذا با توجه به این امر می طلبد که اتصال به شبکه ریلی به عنوان یک دستور کار مهم بیش از پیش مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای شبکه ریلی در استانهای منطقه پنج کشور از نظر موقعیت بین المللی و وضعیت مناسب ژئوپلتیک مورد توجه دولت است و با اجرایی شدن این امر می تواند از این حیث نیز بسیار کارآمد و مفید واقع شود.
خدمتگزار، با بیان اینکه سال گذشته ردیف اعتباری مستقلی برای اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری دریافت شد، گفت: دولت توجه جدی به تکمیل زیر ساخت های استانهای جدیدالتاسیسی همچون خراسان جنوبی و شمالی دارد لذا مشوقهای خوبی نیز در این مناطق برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین نشست هایی منجر به اخذ تصمیم های مناسبی در زمینه ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم شود و زمینه بهره مندی آنها را از طرح ها و پروژه های بیشتر فراهم کند.
استان های منطقه پنج کشور شامل خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، یزد ، کرمان و سیستان و بلوچستان است.
هدف از برگزاری نشست استانداران منطقه پنج کشور در بجنورد توسعه ترانزیت و گسترش صادرات ریلی و جاده ای و ایجاد بسترهای مناسب برای صادرات کالا در حوزه مرزی عنوان شد.
خدمتگزار، در این نشست با اشاره به تاثیر توسعه زیرساخت های حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی در تشویق سرمایه گذاران برای گسترش تجارت گفت: در مذاکره با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در بیرجند مقرر شد از ظرفیت های آن مجموعه برای توسعه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی استفاده بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: اتصال بندر چابهار از توابع سیستان و بلوچستان از طریق راه آهن به خراسان جنوبی و استان های خراسان رضوی و شمالی و نیز گلستان و تکمیل شبکه ریلی که در این منطقه وجود دارد می تواند علاوه بر رونق اقتصادی منطقه به توسعه اشتغال و تکمیل بسیاری از زیرساخت های این استان ها نیز کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.