وقوع ۵ مورد نقض آتش بس در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته و زخمی شدن یک نظامی آمریکایی در «الرقه» از مهمترین تحولات سوریه است.

۵ مورد نقض آتش بس در سوریه/زخمی شدن یک نظامی آمریکایی در الرقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، مرکز روسی حمیمیم که وظیفه نظارت بر آتش بس در سوریه را برعهده دارد از ثبت ۵ مورد نقض آتش بس در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته که همگی در استان دمشق روی داده است خبر داد. بنا بر بیانیه این مرکز که در پایگاه رسمی وزارت دفاع روسیه منتشر گردیده تروریست های وابسته به گروه موسوم به جیش الاسلام درمانگاه «ابن الولید» در ضاحیه الاسد و مواضع ارتش سوریه در مناطق دوما و جور الباشا را مورد حمله خمپاره ای قرار دادند.
این مرکز همچنین اعلام کرد که آتش بس در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته در اغلب استان های سوریه پایدار بوده است. بنا بر اعلام این مرکز نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی اردوگاه حندرات در حومه حلب با حملات تروریست های وابسته به جبهه النصره مقابله کردند. مرکز حمیمیم همچنین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته با نمایندگان دو منطقه در استان های حمص و درعا توافق آتش بس منعقد گردیده و به این ترتیب تعداد مناطقی که به آتش بس پیوسته اند به ۱۲۸ منطقه رسید.
بر اساس اعلام این مرکز اهالی شهر القریتین در غرب سوریه در حال بازگشت به این شهر هستند و مرکز بهداشتی آن نیز شروع به فعالیت کرده است. همچنین ۱۶ تن کمک های انسانی شامل آرد و بسته های غذایی و شیرینی بین کودکان و ساکنان اردوگاه های حلب توزیع گردید. در همین حال وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که یک نظامی این کشور چند روز پیش در شمال شهر الرقه زخمی شده است. «جف دیویس» سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر افزود که طبق اطلاعات وی از زمان استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه از اواخر سال گذشته میلادی این نخستین باری است که یک نظامی آمریکایی در سوریه زخمی می شود.
لازم به ذکر است که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نظامی آمریکایی به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش وارد شمال شرقی سوریه شده اند و به صورت ویژه در مناطق تحت سیطره نیروهای کرد مستقر هستند. در همین حال سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از زخمی شدن یک نظامی این کشور طی چند روز گذشته در نزدیکی اربیل در شمال عراق خبر داد. وزارت دفاع آمریکا در عین حال به جزئیات زخمی شدن این دو نظامی اشاره نکرده و مدعی شد آنها در خطوط مقدم درگیری حاضر نبوده و مورد اصابت مستقیم قرار نگرفته اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.