اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس با عقد قراردادهای محرمانه نظامی و جاسوسی صدها میلیون دلاری با رژیم صهیونیستی، در سنگر صهیونیست‌ها علیه ایران قرارگرفته‌اند.

دشمنی با ایران؛ فصل مشترک اعراب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی روابط اقتصادی بسیار گسترده‌ای با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد و دیگر این مسئله پنهان نیست. افزون بر این، این کشورها با اسرائیل در مسئله دشمنی با جمهوری اسلامی ایران نیز منافع مشترکی دارند. همکاری این رژیم با این کشورها به حدی رسیده است که اعراب خلیج فارس دیگر این مسئله را تکذیب نمی کنند.

وبگاه خبری «رأی الیوم» با انتشار گزارشی به مسئله همکاری اسرائیل با اعراب پرداخت و نوشت، درست زمانی که شرکت کنندگان در کنفرانش روزنامه «جروزالم پست»، آینده تیره‌ای را برای این رژیم پیش بینی کرده بودند، برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طریق انعقاد معاملات صدها میلیون دلاری امید کمک اقتصادی به این رژیم را به وجود آوردند.

«یوسی میلیمان» تحلیلگر مسائل نظامی و امنیتی روزنامه صهیونیستی «معاریو» درباره توطئه اعراب علیه تهران می نویسد: اعرابِ اهل تسننِ دشمنِ ایران به سوی اسرائیل متمایل شده و با آن توافق‌های محرمانه نظامی و جاسوسی صدها میلیون دلاری منعقد کرده‌اند.

وی همچنین تأکید کرد، ارتش کشورهای عربی دیگر مانند گذشته برای اسرائیل خطر ندارند؛ این مسئله نیز به توافقات صلح با مصر و اردن و وضعیت عراق، سوریه و لیبی باز می‌گردد؛ کشورهایی که به کانتون‌های منطقه ای بدل شده‌اند که برای بقا با یکدیگر به جنگ مشغول هستند.

این تحللیگر صهیونیستی در ادامه می گوید، ارتش این کشورها یا از بین رفته یا ضعیف شده‌اند و دیگر خطری متوجه اسرائیل نیست. آنان در حال حاضر به خودشان مشغول هستند. این مسئله را درباره حزب الله در سوریه می بینیم. روابط اسرائیل با اردن نیز در بهترین وضعیت خود قرار دارد و در زمینه همکارهای امنیتی و جاسوسی ادامه دارد. رابطه با مصر نیز در همین زمینه است و در جنگ علیه تروریسم در صحرای سیناء نمود می‌یابد. اسرائیل و مصر  همچنین همیشه درباره چگونگی تعامل با «حنبش مقاومت اسلامی (حماس) فلسطین در نوار غزه با هم مشغول گفت‌وگو و مناقشه هستند.

توانایی حزب الله برای حمله به اماکن حساس و راهبردی اسرائیل

میلیمان درباره خطر حزب الله برای رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: «پس از گذشت ده سال از جنگ دوم لبنان در تابستان 2006، حزب الله بازداشته شده است. ولی در عین حال ما با انبارها موشکی این حزب روبرو هستیم که بخشی از آن دور برد و با دقت بالاست و قادر است بیشتر مکانهای استراتژیک و نظامی را در اسرائیل هدف قرار دهد. این حزب همچنین از رهگذر مشارکت در جنگ سوریه تجاربی را در تاکتیکهای جنگی به دست آورده، ولی اکنون با کمبود نیرو مواجه است.

وی درباره وضعیت حماس نیز بر این باور است که این حزب نیز بازداشته شده است؛ «رهبران آن بارها تکرار کرده‌اند که قصد ندارند دور تازه‌ای از درگیری با اسرائیل را آغاز کنند. اگر –همان گونه که یسرائیل کائیس وزیر حمل و نقل و جاسوسی اسرائیل می گوید- مشکلات اقتصادی غزه از رهگذر ایجاد بندرگاه شناوری حل شود که از طریق پل با نوار غزه وصل می‌شود، احتمال دارد مرزهای مشترک با غزه شاهد صلح چند ساله باشد.

همزیستی داعش و «النصره» در جولان اشغالی با رژیم صهیونیستی

این تحلیلگر اسرائیلی پیرامون حضور گروه‌‎های تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه به ویژه در مرزهای جولان اشغالی تصریح کرد: «با وجود حضور تروریست‌های القاعده و دولت اسلامی (داعش) در مرزهای سوریه، این دو گروه چگونگی همزیستی با همسایگان اسرائیلی خود را آموخته اند؛ زیرا آنان دشمنانی دارند که از اسرائیل و یهودیان برایشان مهمتر هستند».

یک مسئول اسرائیلی بلندپایه که خواست نامش فاش نشود به روزنامه معاریو گفت: «روابط تجاری اسرائیل با کشورهای خلیج (فارس) اغلب از طریق ترکیه و قبرص صورت می گیرد. لذا اسرائیلی‌هایی که مستقیما با کشورهای خلیج (فارس) فعالیت می‌کنند صراحتا از زادگاهشان سخن نمی‌گویند».

وی در پایان تأکید کرد، اسرائیل در ابتدای دهه هشتاد با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روابط تجاری داشت و در دهه 90 این مسئله به اوج خود رسید؛ زمانی که اسرائیل دفاتر حافظ منافع در قطر و عمان باز کرد و سرمایه‌داران صهیونیستی برای سرمایه گذاری به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.