رهبر حزب کارگر بریتانیا از رای دهندگان چپگرا خواست تا در همه پرسی ماه جاری عضویت در اتحادیه اروپا، از ادامه عضویت این کشور در این بلوک اقتصادی و سیاسی حمایت کنند.

حمایت از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا روز پنجشنبه در سخنانی از رای دهندگان انگلیسی خواست تا در همه پرسی ماه جاری به ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا رای دهند.

وی از سیاست های مهاجرت حمایت کرد و انتقادات مطرح شده در این خصوص را که وی به اندازه کافی برای ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، تلاش نکرده، رد نموده است.

استراتژیست های سیاسی در کمپین ادامه عضویت در اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که کوربین شاید بتواند در متقاعد کردن هزاران رای دهنده که هنوز مردد هستند، کمک زیادی داشته باشد.

کوربین گفت: مشکلات ایجاد شده توسط مهاجرت ارتباطی به اتحادیه اروپا ندارد، بلکه تقصیر اصلی بر گردن دولت محافظه کار و استخدام کنندگان است. اجازه بدهید کسانی را که سفر می کنند، کار می کنند و به مناطق مختلف اروپا مهاجرت می کنند، سرزنش نکنیم. به جای آن بیایید مطمئن شویم که آیا دولتها به نیازهای همه اقشار جامعه پاسخ می دهند و آیا کارآفرینانی که به دنبال بهره کشی و استثمار نیروی کار هستند، حقوق نیروی کار را محدود نمی کنند.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در خصوص ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

نظرسنجی های مختلف انجام شده نشان می دهد اختلاف نظر زیادی بین شهروندان انگلیسی درباره این موضوع وجود دارد.

طرفداران خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که خروج انگلیس از این اتحادیه موجب تقویت رشد اقتصادی خواهد شد و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا موجب رکود اقتصادی و افزایش سطح ورود مهاجران خارجی می شود.

حامیان خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که بخش مالی بریتانیا خارج از اتحادیه اروپا با رشد و رونق بیشتری روبرو خواهد شد و قادر خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را با سایر کشورهای عضو بازار متحد اروپا انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.