مشاور صدر اعظم آلمان گفت: هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره برداشتن تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه صحبت کنیم.

 صحبت از کاهش تحریم‌های روسیه بسیار زود است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، کریستوف هوسگن مشاور سیاست خارجی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: من فکر می کنم صحبت کردن درباره لغو تحریمهای روسیه هنوز خیلی زود است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما هنوز به اجرای کامل توافقنامه مینسک نزدیک نشده ایم. با توجه به شرایط کنونی شرق اوکراین، سخت است که بخواهیم پیش بینی کنیم که تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه برای یک سال دیگر تمدید نخواهد شد.

تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه تا جولای اعتبار خواهد داشت. فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز پیش از این تاکید کرد: توافق برای تمدید تحریمها علیه روسیه سخت تر شده چرا که مخالفت ها از سوی برخی کشورهای اتحادیه اروپا رو به افزایش است.

تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه در جولای 2014 میلادی به مدت یکسال اعلام شد و بار دیگر در سال 2015 میلادی، تمدید شده است. این تحریمها به بهانه اقدامات روسیه در اوکراین اعمال شده است.

اشتاین مایر افزود: آلمان می خواهد تا تحریمها علیه روسیه تا زمانی که توافقنامه صلح مینسک به طور کامل اجرا شود، حفظ گردد. یک چیز مسلم است. ما نمی توانیم الحاق کریمه به خاک روسیه را نادیده بگیریم. این اقدام نقض قوانین بین المللی بوده و موجب بی ثباتی شرق اوکراین شده است.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.