رییس سندیکای جایگاه داران بنزین با بیان اینکه دو نرخی کردن بنزین فسادآور است، از نمایندگان مجلس دهم خواست در طرح استفاده اجباری از کارت سوخت و دو نرخی کردن بنزین بازنگری کنند.

در دو نرخی کردن بنزین بازنگری شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، بیژن حاج محمدرضا روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: اگرچه این طرح در مجلس نهم به تصویب رسید، اما به دلیل مشکلات و مفسده هایی که در روند اجرا وجود دارد با آن مخالف هستیم.

رییس سندیکای جایگاه داران اضافه کرد: اجرای این طرح در پمپ بنزین ها نیز مشکل ساز است و علاوه بر دولت، جایگاه داران نیز از اجرای آن راضی نیستند.

وی با بیان این که حدود ٨٠ درصد مردم از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می کنند، ادامه داد: بسیاری از رانندگان، در ماه های اخیر کارت سوخت خود را رها کرده و از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می کنند. 

حاج محمدرضا با بیان اینکه ضرورتی در استفاده از کارت سوخت وجود ندارد، گفت: در صورت اصرار بر ادامه استفاده از کارت سوخت باید هزینه زیادی برای نوسازی تجهیزات صرف شود، زیرا شماری از تجهیزات فرسوده شده اند.

رییس سندیکای جایگاه داران افزود: دو نرخی کردن بنزین و اخذ هزینه اضافی ٢٠٠ یا ٣٠٠ تومانی مشکل مصرف سوخت را در کشور حل نمی کند، اما معضلات و فسادهای بسیاری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب بودجه سال ١٣٩٥ ، تصویب کردند عرضه سوخت همچنان با کارت سوخت انجام و بنزین نیز به صورت دو نرخی عرضه شود.

دولت و مسئولان وزارت نفت با عرضه بنزین دو نرخی مخالفت کرده و خواستار عرضه بنزین به صورت تک نرخی هستند.

کارشناسان امر نیز عرضه بنزین دو نرخی را فسادآور می دانند.

از بهار پارسال، سهمیه بندی بنزین متوقف شده است و بنزین به صورت تک نرخی (هر لیتر بنزین معمولی ١٠ هزار ریال) عرضه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.