قدس آنلاین – سبزوار / کوثر بدری  : مدیر موسسه شهرستان ادب گفت: سبزوار جایگاه فاخری در اندیشه و ادب ایران دارد و بزرگانش همچون بیهقی، حکیم حاج ملاهادی سبزواری و حمید سبزواری چون ستارگانی هستند كه در آسمان علم و ادب ایران می درخشند.

ادبیات باید به عنوان مهم‌ترین نیاز مردم جامعه تبدیل شود

علی محمد مودب در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه شعر"پنجره های آجری"  ازسروده استاد ادبیات دکتر حسن دلبری كه در محل سالن اجتماعات شهرداری سبزوار برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: ‌ادبیات همواره برای مردم کشورمان اهمیت داشته و جهانیان مردم ایران را با فرهنگ و هنرشان می شناسند و ادبیات سند جاودانه ایرانیان نزد مردم جهان است.

مدير موسسه شهرستان با بیان اینکه ‌این موسسه از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز نموده و تا کنون بیش از ۱۰۰ اثر در زمینه ادبیات به چاپ رسانده است یادآور شد: مهم‌ترین وظیفه ما در این موسسه ایجاد رغبت و معرفی جوانان برای تولید آثار انقلابی است؛ ایجاد محتوایی در موضوع انقلاب اسلامی در شناخت و تبیین جوانان به انقلاب و اسلام اقدامی مؤثر تلقی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ‌ادبیات برای مردم یک ضرورت و نیاز است، ادامه داد : مردم ما در موضوع کتاب باید احساس نیاز کنند تا در سبد خود جایی برای خرید کتاب اختصاص دهند.

وی با بيان اينكه نسل جوان ما بیشتر در معرض آسیب و نبرد فرهنگی جبهه غرب است، اظهار داشت: در مقابل هجوم فرهنگی دشمن، شهرهای کوچک و روستاهای کشور پیشتاز و پایتخت فرهنگی هستند.

مدیر موسسه شهرستان ادب  خاطر نشان کرد : ادبیات باید به عنوان مهم‌ترین نیاز مردم جامعه تبدیل شود، چرا كه اکنون بازار نشر با مشکلات اساسی مواجه شده و در چند سال اخیر کم‌توجهی‌های شدیدی به موضوع ادبیات صورت گرفته است.

مودب افزود : اگر فروش کتاب‌ها افزایش پیدا کند قطعا نویسندگان با انگیزه‌های بیشتری به چاپ کتاب می‌پردازند .

این مدیر فرهنگی همچنین با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری در موضوع کتاب، اضافه کرد : مصرف فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه‌های رهبری تبدیل شده است و لذا خواندن کتاب در محورهای فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در شناخت جامعه و افزایش تجربیات مؤثر باشد.

مؤدب مهم‌ترین اهداف شهرستان ادب را حمایت از ادبیات انقلابی و گسترش مفاهیم دینی دانست و گفت : در دوره‌های شعر جوان شاعران ممتاز سراسر کشور و استعدادهای برجسته شاعری انتخاب می‌شوند و در یک فراخوان آثار خود را ارسال می‌کنند تا پس از انتخاب افراد برتر از خدمات آموزشی، اردویی و نقدهای هفتگی این موسسه بهره مند ‌شوند.

وی در عین حال تاکید کرد : موسسه شهرستان ادب به موضوع چاپ رمان‌ها نیز توجه بسیاری کرده و داستان‌نویسان برتر سراسر کشور سوابق کاری خود را به این موسسه ارسال می‌کنند و پس از انتخاب نخبگان داستانی عضو مدرسه رمان این موسسه می‌شوند تا در دوره‌های یک ساله رمان خود را به چاپ برسانند. / انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.