قدس آنلاین: دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد: سمینار چشم انداز و تحلیل بازار مسکن در سال ۹۵ و ۹۶ در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

اتاق اصفهان میزبان برگزاری سمینار چشم انداز و تحلیل بازار مسکن در سال ۹۵ و ۹۶

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید رضا صفوی با اعلام این خبر افزود: تحولات بازار مسکن، یکی از دل‌مشغولي‌های اکثر خانوارهای ایرانی است. این موضوع، هنگامی اهمیتِ مضاعف می‌یابد که شرایط خاص اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایرانیان را از نظر بگذرانیم؛ آن‌گاه درخواهیم یافت که چرا مسكن برای ایرانیان ، چیزی بیش از یک سرپناه است!

وی تصریح کرد: با این حال و با وجود تقاضای جامعه برای اطلاع از کم و کیف اين بازار، تحلیل‌های قابل اتکایی مشاهده نمی‌شود؛ تحلیل‌های ارائه شده نیز عمدتاً تک‌بعدی هستند، اين مساله هنگامي واجد اهميت مضاعف مي گردد كه به ارتباط گسترده بخش مسكن با ساير بخش‌هاي اقتصادي توجه شود.

دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: پيشينه بازار مسكن ايران حاكي از آن است كه در بسیاری از مواقع، روند حركت اين بازار از محدودة انتظارات خارج می‌شود. بر این اساس لازم است در كنار نگاه به اصول منطقی حاكم بر بازار، نيروهاي جانبی تحمیل شده از بیرون به این بازار نیز رصد گردد. غالباً تصور می‌شود که مسیر حرکت بازار مسکن قابل پیش‌بینی نیست؛ در حالی که بسیاری از تحولات بخش مسکن را می‌توان پیش‌بینی کرد؛ هرچند كثيري از فعالان این بخش، از توانایی مورد انتظار، برخوردار نیستند!

وی با بیان اینکه افراد، برای جبران این کمبود، معمولاً تحت تأثیر مراودات اجتماعی یا رسانه‌های خبری، تصمیم‌گیری می‌کنند، گفت: بدیهی است که بهره‌برداری مناسب از فرصت‌های اقتصادی با اتکا به این قبیل اطلاعات، ضریب خطای بالایی دارد.

صفوی اظهارکرد: نياز فعالان اقتصادي به تحليل‌ رفتار بازار مسكن سبب شد تا اتاق بازرگاني اصفهان با محوریت کمیسیون سیاستگذاری و پایش اقدام به برگزاري سمينار "استراتژي سرمايه‌گذاري و تحليل بازار مسكن در سال‌هاي 95-96" با حضور دكتر بهروز ملكي، تحليگر ارشد بازار مسكن و مولف كتاب "تحليل بازار مسكن ايران" نمايد.

شايان ذكر است كه سمينار فوق الذكر روز پنجشنبه 20 خرداد در محل اتاق بازرگاني اصفهان برگزار مي شود و علاقمندان به شركت در اين سمينار مي توانند جهت اطلاعات تکمیلی و دریافت کارت ورود به سایتwww.eccim.com  مراجعه و ثبت نام نمایند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.