۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 389444

قدس آنلاین/ آرش شفاعی: با پایان گرفتن تعطیلات ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد، چراغ تئاتر در سالن‌های نمایشی روشن شده است و بنظر می‌رسد این فصل جدید نمایشی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و امتحانات دانشجویان، فصلی همراه با ریسک و احتمال برای کارگردان‌ها باشد.

 در انتظار حضور تماشاگران روزه‌دار

البته تجربه ماه‌های اخیر نشان داده است کمتر روزی است که سالن‌های اصلی تئاتر شهر، خالی باشد و تجربه چندساله قرارگرفتن ماه مبارک رمضان در فصل‌های بهار و تابستان نیز مخاطبان را عادت داده است تا زمان خود در طول روز را با وضعیت ویژه این ماه تطبیق دهند.
به همین خاطر معمولاً بعد از چند روز روال کاری مردم به وضعیت عادی بر می‌گردد و از این لحاظ سالن‌های تئاتر نیز از جنبه حضور تماشاگران علاقه‌مند و روزه‌دار دچار مشکل خاصی نخواهند شد. با هم برخی از نمایش‌های روی صحنه را مرور می‌کنیم.
 
 شکار مرغابی
در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد ناظرزاده کرمانی نمایش «شکار مرغابی» از 3 خرداد روی صحنه رفته است و قرار است تا ۴ تير هر روز ساعت  ۲۱:۳۰ اجرا شود.
در این نمایش که نوشته الکساندر وامپیلف است و حمیدرضا قطبی آن را کارگردانی کرده است، سام کبودوند، محمدصادق ملک، مهدی بجستانی، بهناز نادری، رضا فیاضی، لیلا بلوکات، شیرین اسماعیلی، مهدی حیدری و آوا گنجی بازی می‌کنند.

 سرگیجه
این نمایش با پایان اجرای نمایش «ناسور» در تالارحافظ جایگزین آن شد. علاقه مندان به تئاتر می‌توانند هر روز به سالن حافظ مراجعه کنند و تا ۱۷ تير ۱۳۹۵ هر روز ساعت 19 این نمایش را به نویسندگی و کارگردانی مشترک پویا صادقی و ایمان صیادبرهانی تماشا کنند.  
محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیادبرهانی، سهیل سهیلی، مجید اسدی و زینب همتی در این نمایش که به تهیه‌کنندگی  سجاد افشاریان روی صحنه رفته است، بازی می‌کنند. تالار حافظ در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع است.
 
 نگاهمان می‌کنند
این نمایش در تماشاخانه مسعودیه در عمارت تاریخی مسعودیه اجرا می‌شود و می‌توانید ضمن تماشای یک اثر نمایشی، از دیدن این عمارت زیبای تاریخی هم لذت ببرید. این نمایش تا روز ۲۸ خرداد هر شب ساعت21 روی صحنه می‌رود. نویسنده این نمایش نغمه ثمینی است و کارگردان آن  محمدرضا اصلی است.
نازنین فراهانی، کاظم سیاحی، شیدا خلیق، فرشته صدرعرفایی، مسعود کرامتی و سام قریبیان در این نمایش بازی می‌کنند.  برای رفتن به عمارت مسعودیه به این نشانی بروید: خیابان جمهوری، نرسیده به میدان بهارستان، خیابان ملت، خیابان اکباتان.
 
 هنرور
برای دیدن نمایشی با موضوع زندگی هنروران سینما دو شب بیشتر فرصت ندارید، چرا که این نمایش فقط تا 20 خرداد ساعت 20 در  سالن موج نو، نمایشی به نویسندگی مهدی اسدزاده  و با بازی و کارگردانی عرفان ابراهیمی اجرا می‌شود.
این نمایش تک بازیگر را در این نشانی می‌توانید تماشا کنید: خیابان شریعتی، خیابان میرداماد، رودبار شرقی(شمالی)، پلاک ۵۷.

 من خیال تو نیستم
 نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی حمید شریف‌زاده است و نیما رئیسی، رویا بختیاری، مهدی فریضه، بهاران بنی‌احمدی و کیمیا ملّایی در این نمایش بازی کرده‌اند.
نمایش تا 3 تیر هرشب ساعت 19 در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه خواهد بود. درباره این نمایش بزودی بیشتر خواهیم نوشت ولی در این ستون فعلاً فقط می‌توانیم شما را به دیدن آن توصیه کنیم.
 
 بیرون پشت در
در تماشاخانه ایرانشهر، این بار در سالن استاد سمندریان، نمایش دیگری بیش از ده روز است که روی صحنه است و تا يكشنبه ۱۳ تير نیز هرشب ساعت21 اجرا خواهد شد. «بیرون پشت در» را ولفگانگ بورشرت نوشته است و سیامک گلشیری آن را ترجمه کرده است و طراح و کارگردان آن ایمان اسکندری است.
در این نمایش پربازیگر حمید رحیمی، هادی قضات، پوریا سلطان زاده، رزگار خاطری، حمید حبیبی‌فر، مهتاب جورابچی، نعیمه دوستی، علی‌رضا قنبری، فرامرز رمضانیان و مهناز افتاده‌نیا بازی می‌کنند.
این نمایش، برگزیده سی و سومین جشنواره بین‌المللی  تئاتر فجر است که علاوه بر این جایزه، جوایز اول بازیگری مرد، طراحی صحنه و طراحی لباس جشنواره را از آن خود کرد و کاندیدای موسیقی بخش بین‌الملل نیز بود.

 نمایشنامه‌خوانی «خانمچه و مهتابی»
یک خبر هم درباره نمایشنامه‌خوانی به دستمان رسیده است که در انتهای این ستون خوب است آن را باهم مرور کنیم. نشست نخستین دوره‌ جشنواره نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی با نمایش‌نامه‌خوانی خانمچه و  مهتابی برگزار می‌شود.
نشست نمایشنامه‌خوانی خانمچه و مهتابی به کارگردانی ملیکا رضی و با حضور دکتر بهرام جلالی‌پور ساعت 16:45 امروز  در سالن مکتب تهران برگزار می‌شود.
در این نمایشنامه‌خوانی لیلا میرزایی، پانیذ اسماعیل‌زاده، مسعود پورجمشید، زهرا روشن ضمیر، احمد آقایی، سعید آرین و آتنا آدینا نقش خوانی می‌کنند و مهسا گرگین طراحی پوستر و آوای آن را برعهده دارد.
 همچنین یادآور می‌شود بعد از اجرای نمایشنامه‌خوانی خانمچه و مهتابی، نشست تحلیل این نمایشنامه با حضور دکتر بهرام جلالی‌پور برگزارمی‌‌شود.
علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشنامه‌خوانی و شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه کیوان، شماره‌8، موسسه مکتب تهران مراجعه کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.