سخنگوی دولت گفت: اخبار منتشر شده در مورد بازداشت حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری بی پایه و بی اساس است و صد درصد تکذیب می شود.

نوبخت: اخبار منتشر شده در مورد حسین فریدون بی پایه و بی اساس است/موضع آمریکایی ها تکراری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که اخباری در مورد بازداشت حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری منتشر شده، بیان کرد. 
این خبرنگار پرسید البته اخیرا آقای فریدون در سفر استانی آذربایجان غربی در کنار رییس جمهوری دیده شده است که نوبخت گفت که مشخص است حرف بازداشت بی پایه است. 
این خبرنگار ادامه داد: پس چرا وی در جلسات حضور نمی یابد؟ که سخنگوی دولت گفت زمانی که در جلسات حضور داشت می گفتند چرا به جلسات می آید و وقتی حضور ندارد می گویند چرا نیست؟ ممکن است کسی کار شخصی داشته باشد و در جلسات حضور نیابد. 

** وام 2 تا 5 میلیارد یورویی روسیه برای خط اعتباری صادراتی 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد این که روسیه قرار است 2 تا 5 میلیارد یورو به ایران وام بدهد، گفت: بله؛ روس ها در مذاکرات با ما برای خط اعتباری صادرات اعلام آمادگی کردند؛ ما هم به کشور روسیه و سایر کشورها برای این که از منابع آنها جهت سرمایه گذاری در ایران استفاده کنیم، اعلام آمادگی کردیم. 

** هیچ خانواری از سبد غذایی حذف نشده است 
خبرنگاری پرسید: علت حذف 10 میلیون نفر از سبد کالایی چیست که نوبخت گفت هیچ خانواری که سبد کالایی دریافت می کرد حذف نشده است. 

** تسریع در ارائه تسهیلات به هفت هزار و 500 واحد تولیدی متوقف شده 
سخنگوی دولت درباره رکود و کاهش تورم گفت: مهم ترین شاخص ارزیابی رونق و رکود، رشد اقتصادی است. رشد منفی 6.7 درصد دوره قبل که کاهنده بود در این دولت تغییر کرد و به مثبت تبدیل شد، این موفقیت در حرکت دولت تدبیر و امید بود. 
نوبخت با بیان این که شرایط اقتصادی ما در رکود عمیق بود که سال گذشته رشد اقتصادی را به سه درصد افزایش دادیم، ادامه داد: سال گذشته توانستیم با سیاست کوتاه مدت خروج از رکود، رشد را تجربه کنیم و به طور کلی امسال هم دولت برای این که بتواند سیاست خروج از رکود را با سرعت بیشتر انجام دهد برای فعال کردن هفت هزار و 500 واحد تولیدی متوقف شده در استان های مختلف، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش اختصاص داده که در چارچوب های اقتصاد مقاومتی با سرعت در حال انجام و اجرا است. 

**پیگیری جدی فاجعه منا
نوبخت در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که برخی خانواده های قربانیان فاجعه منا معتقدند که اقدامات و پیگیری های حقوقی دولت در این راستا موثر نبوده است، گفت: پیگیری فاجعه منا در حال اجرا و انجام است و ما پیگیری های قانونی را با همه ابزارهای ممکن انجام می دهیم. البته ممکن است احساس مسئولیت در میان هیات حاکمه عربستان کم باشد و یا احساس مسئولیتی مشاهده نشود اما ما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم. 

**کل پیوست های برنامه ششم توسعه در اختیار نمایندگان است
خبرنگاری پرسید مجلس گفته است که دولت باید برنامه ششم توسعه را بازنویسی و تدوین کند که نوبخت گفت: این حرف مجلس نهم بود مبنی بر این که دولت باید لایحه برنامه ششم را بازنویسی کند. 
وی ادامه داد: توضیح داده شد آنچه به عنوان لایحه ارائه کردیم دارای چندین جلد اسناد پیوستی اهداف کلان و کمی بخشی، استراتژی ها و راهبردهای سال به سال برای هر یک از بخش ها بود؛ اکنون هم اگر مجلس دهم به هر چیزی نیاز دارد که آن را تصویب کند در اختیار آنها است. ما کل پیوست های برنامه ششم را به صورت مجموعه در کازیوی تک تک نمایندگان مجلس دهم قرار دادیم. 
نوبخت در مورد وام های مسکن نیز اظهارداشت که این وام ها در زمینه خروج مسکن از رکود موثر است. 

**موضع آمریکایی ها تکراری است/منافع ملی ایران را دنبال می کنیم
سخنگوی دولت درباره موضع ایران در قبال گزارش وازرت خارجه آمریکا گفت: حرف های آنها تکراری است و موضع ما هم همچنان قاطع و متناسب با آنها اتخاذ می شود. ما هیچ یک از اظهارات غیرمنطقی، غیرمعمول و در عین حال خصمانه آنها را به رسمیت نمی شناسیم و محکوم می کنیم.
نوبخت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات خود را در همه حوزه های تامین منافع ملی پیگیری می کند. 

**تسهیلات 20 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی
وی همچنین گفت که امروز در جلسه صندوق توسعه ملی شرکت خواهد کرد و قرار است امسال 20 میلیارد دلار به صورت ارزی و 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی تا آغاز 96 اختصاص یابد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.