سازمان هیومن رایتس فرست با انتقاد از تأخیر ارائه گزارش اصلاحات دولت بحرین به کنگره از طرف وزارت آمریکا، اعلام کرد که دولت آمریکا در حمایت از حقوق بشر بحرین شکست خورده است.

وزارت خارجه آمریکا گزارش اصلاحات بحرین را هرچه زودتر به کنگره ارائه کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سازمان «هیومن رایتس فرست» (اول حقوق بشر) از وزارت خارجه آمریکا خواست گزارش اصلاحات بحرین را به کنگره ارائه کند

به گزارش وبگاه خبری «منامه پست» بحرین، این سازمان حقوق بشری از وزارت خارجه آمریکا در خواست کرد که گزارش اصلاحات دولت بحرین و ارزیابی عملکرد این دولت در مورد حقوق بشر را به کنگره تقدیم کرده و مشخص کند که دولت بحرین چقدر به توصیه‌های کمیته مستقل بررسی واقعیت‌های سال 2011 عمل کرده است.

سازمان هیومن رایتس فرست در بیانیه سه شنبه (دیروز) خود گفته است که گزارش اصلاحات بحرین چندین ماه است که به تأخیر افتاده است و بر تعجیل در ارائه آن از سوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرده است.

در این ارتباط، «براین دولی» رئیس این سازمان خاطر نشان کرد که اعضای کنگره منتظر این گزارش هستند تا برای برقراری ارتباط با بحرین و نحوه تعامل با دولت این کشور حد و حدودی را تعیین کنند و نسبت به فروش تسلیحات به بحرین تجدید نظر کنند.

دولی همچنین افزود، دولت آمریکا در پاسخ به این مسئله به اندازه کافی ناکام مانده و  دولت آمریکا نتوانسته است مقامات بحرین را از سرکوب جنبش مسالمت آمیز معارضان بحرینی بازدارد و مقامات بحرین به تهعدات خود در سال 2011 عمل نکرده است.

رئیس سازمان هیومن رایتس فرست تأکید کرد که از زمان شروع اعتراض‌ها در فوریه 2011 دولت بحرین حملات وحشیانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز انجام داد و ایالات متحده در حمایت از حقوق بشر و جامعه مدنی بحرین و فشار بر دولت این کشور به منظور اجرای تصیه‌های کمیته حقوق بشر بحرین شکست خورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.