قدس آنلاین- تبریز: فرماندار بناب با بیان اینکه موزه مردم‌شناسی بناب در حال تخریب است، از انجمن میراث فرهنگی، شهرداری و شورای اسلامی شهر خواست در ترمیم و مرمت ساختمان موزه مردم‌شناسی بناب تسریع کنند.

موزه مردم‌شناسی بناب در حال تخریب است/ ۱۰ مورد حفاری غیرمجاز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ولی الله فرج‌اللهی عصر امروز در جلسه انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان بناب با اشاره به اینکه شهرستان بناب دارای 130 اثر تاریخی است؛ اظهار داشت: تاکنون 64 مورد از این آثار ثبت شده ولی 66 مورد آن هنوز به ثبت نرسیده است.

وی افزود: آثاری که تاکنون به ثبت نرسیده‌اند هر لحظه در معرض آسیب، تهدید و تخریب هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه شهرستان بناب یک شهرستان غنی از آثار تاریخی است؛ تصریح کرد: قطعاً ثبت آثار ارزشمند این شهرستان در جذب گردشگر نقش بسزایی خواهد داشت.

فرج‌اللهی از ارتقاء دفتر میراث فرهنگی شهرستان به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و در عین حال اظهار داشت: با وجود ارتقای اداره میراث فرهنگی بناب به علت کمبود نیروی یگان حفاظتی در حفاظت از آثار تاریخی شهرستان با مشکل مواجه است و جا دارد همزمان با ارتقای این اداره نسبت به افزایش نیروهای یگان حفاظت نیز اقدام شود و با ابلاغ چارت سازمانی جدید مشکل نیروی انسانی این اداره حل شود.

به گفته وی، در جریان سال گذشته 10 مورد حفاری غیرمجاز در این شهرستان صورت گرفته که نسبت به سال 93 هفت مورد کاهش نشان می‌دهد.

فرماندار بناب با تأکید بر اینکه در بحث حفظ و نگهداری آثار تاریخی هنوز با مشکل جدی مواجه هستیم؛ تصریح کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم از آثار تاریخی حفاظت کنیم و برای این کار اداره میراث فرهنگی به تنهایی قادر به حفظ این آثار نیست و با فرهنگ‌سازی مردم باید در حفظ آثار و ابنیه تاریخی شهرستان کوشا باشند.

فرج‌اللهی یادآور شد: باید با افزایش نیروهای حفاظت با افرادی که قصد دست‌اندازی در میراث فرهنگی و اشیای تاریخی این شهرستان دارند، به‌شدت با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه موزه مردم‌شناسی بناب در حال تخریب است، از انجمن میراث فرهنگی، شهرداری و شورای اسلامی شهر خواست در ترمیم و مرمت ساختمان موزه مردم شناسی بناب تسریع کنند.

فرج اللهی تشکیل میراث فرهنگی در سطح روستاها را از اهداف تشکیل انجمن میراث فرهنگی اعلام  کرد و با انتقاد از عدم همکاری برخی دهیاران روستاها در تشکیل انجمن میراث فرهنگی گفت: دهیارانی که برای تشکیل انجمن میراث فرهنگی همکاری و تلاش نکنند باید از مسئولیت خود کناره گیری کنند.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: همکاری دهیاری‌ها برای تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی جزو وظایف دهیاران است و عدم همکاری با مسئولین میراث فرهنگی در تشکیل انجمن ها نوعی قانون‌گریزی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.