مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در حال حاضر نیروهای منطقه در پارک ملی بمو حضور دارند اما آنچه نگرانی ایجاد می‌کند این است که متأسفانه نیروهای آموزش دیده برای اطفای حریق در جنگل های پاسارگاد مستقر هستند.

 پارک ملی بمو در میان آتش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمزه ولوی خبر از شروع آتش‌سوزی در پارک ملی بمو داد و گفت: علت آتش‌سوزی به حضور گردشگران در روستاهای اطراف مربوط می‌شود اما هنوز نمی‌دانیم آتش‌سوزی عمدی است یا سهوی.
وی در پاسخ به این سوال که چرا بالگرد آب پاش برای اطفای حریق به پارک ملی بمو اعزام نشده است، گفت: فعلاً نیازی به بالگرد آب پاش نیست در صورت نیاز هماهنگی‌ها با ستاد بحران استان انجام خواهد شد.

پارک ملی بمو 48 هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است. این پارک ملی از لحاظ شمار حیوانات و تنوع حیات‌وحش، بعد از پارک‌های ملی گلستان و ارومیه در مقام سوم اهمیت است هر چند چندان شناخته شده نیست.

در زیستگاه طبیعی بمو، علاوه بر پلنگ، پستاندارانی از جمله، آهو، قوچ و میش، بز و پازن و پرندگانی همچون عقاب طلایی زندگی می‌کنند و کفتار، گربه جنگلی، گربه وحشی و جغد کوچک و شاه بوف از دیگر حیوانات این منطقه هستند شمار پلنگ‌های این منطقه در سال 92 شش قلاده برآورد شده‌ است.
این پارک ملی دارای 112 گونه جانوری 69 گونه پرنده و 21 گونه پستاندار، 19 گونه خزنده و 3 گونه دو زیست و همچنین گونه‌های مختلف گیاهی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.