قدس آنلاین- تبریز: فرماندار شهرستان جلفا با تبیین زیرساخت های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: این زیرساخت ها در شهرستان جلفا فراهم است.

 زیرساخت های تحقق اقتصاد مقاومتی در جلفا فراهم است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، زاهد محمودی در نشست ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی این شهرستان اظهار کرد: وجود گمرکات فعال، قابلیت اجرای طرح های بزرگ کشاورزی و آبزی پروری به واسطه رودخانه ارس و فعالیت واحدهای تولیدی در منطقه آزاد ارس از جمله این ظرفیت ها است.

وی تصریح کرد: شهرستان جلفا به دلیل بهره مندی از ظرفیت های بالای سرمایه گذاری به قطب اقتصادی و تولیدی استان تبدیل شده و این توانمندی ها مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی را هموار می سازد.
فرماندار جلفا با بیان اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی نباید از نقش مردم و تشکل های تعاونی غافل شد، افزود: با فعال کردن تعااونی های مرزنشینان و سوق دادن تعاونی ها به سمت تولید وصادرات، پویایی اقتصاد منطقه رقم خواهد خورد.
محمودی ظرفیت منطقه آزاد ارس را از شاخصه های اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بیان کرد و گفت: همسویی منطقه آزاد ارس با ستاد اقتصاد مقاومتی بسیار سازنده و مفید خواهد بود.
وی با اشاره به نقش محوری مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: این تفکر که تکیه بر تولیدات داخلی باعث رفع بیکاری و حل مشکلات اقتصادی می شود باید به یک باور عمومی در مردم تبدیل شود.
محمودی افزود: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی ملزم به همکاری با ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و باید با پرهیز از شعارگرایی و حذف بروکراسی اداری در سهولت دستیابی به اهداف قدم برداشت.
در این نشست تخصصی پس از بحث و بررسی هریک از اعضا، کارگروه های ششگانه ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی شهرستان جلفا و مسوولیت هریک از دستگاههای خدمات رسان مشخص شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.