قدس آنلاین - ایلام: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: فرسودگی مهم ترین مشکل شبکه های آب شرب این شهر است که موجب پرت آب می شود.

فرسودگی شبکه؛ مهمترین مشکل آب دهلران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، داراب بیرنوندی در دیدار با فرماندار دهلران با بیان اینکه 65 درصد از مردم شهر دهلران از شبکه فاضلاب شهری بهره مند هستند، اظهارداشت: این شرکت در سال گذشته، در شهر دهلران فعالیت ها و اقدامات بسیار خوبی از جمله توسعه شبکه فاضلاب، بازسازی و احداث شبکه توزیع آب و بازسازی مخزن 10000 متر مکعبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه مخزن 10 هزار متر مکعبی به دلیل زلزله های سال گذشته بشدت تخریب شده که کار تعمیر آن در دست اجراست، افزود: در حال حاضر 60 درصد آب شرب دهلران از چاه های دشت اکبر و 40 درصد دیگر از چاه های« بره بیجه» تأمین می شود که خوشبختانه کیفیت آب شرب چاه های «بره بیجه» در استان نمونه و در حد آب معدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام به جذب تنها 10 درصد از اعتبارات 14 میلیارد ريالی آب شرب شهری شهرستان دهلران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به توسعه شهر دهلران 35 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر باید اجرا شود که اعتباری بالغ بر 120میلیارد ریال نیاز دارد.

داراب بیرنوندی متوسط ورودی «E C  آب» شهر دهلران را 1000 که در حد آب های قابل شرب استاندارد کشور است عنوان کرد و بیان داشت: در افق 1420 مطالعاتی داریم که هم از طریق سد دویرج با آب شیرین کن و هم تخصیص طرح گرمسیری این مهم را دنبال و از طرفی با همکاری آب منطقه ای نظارت منظمی روی چاه ها انجام می شود.

وی با درخواست از فرماندار دهلران در جهت تأمین منابع مالی پروژه های در دست اقدام، یادآور شد: در این دیدار موضوع آب شرب شهرستان و برخی مشکلات شبکه ها و مخزن ها مطرح و راه های رفع آن بررسی شد.

امیدعلی سبزی فرماندار دهلران نیز در این دیدار از توجه شرکت آب و فاضلاب شهری استان به شهرستان دهلران صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.