رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منتظر ابلاغ مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ارائه لیست اموال اعضای شوراها هستیم،‌ گفت: قطعاً با اجرایی شدن این مصوبه آثار مثبتی در مبارزه با فسار به وجود می‌آید.

ارائه لیست اموال اعضای شورای شهر گامی برای مبارزه با فساد

به گزارش قدس آنلاین،پرویز سروری در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره ارائه لیست اموال اعضای شورای شهر،‌ اظهار داشت: به عقیده بنده اجرایی شدن موضوع ارائه لیست اموال امری ضروری است زیرا افرادی وجود دارند که ورودی و خروجی اموال آنها در ابتدا و انتهای زمان خدمت با یکدیگر اصلا تطابق ندارد.
وی ادامه داد: هنگامی که یک فرد در یک سِمَت قرار می‌گیرد میزان دریافتی‌ آن مشخص است و با اجرای این قانون می‌توان مشخص کرد که وی فعالیت سالمی داشته است یا خیر. بنابراین اجرای این قانون بسیار مفید و مؤثر خواهد بود و حتما برای افرادی که می‌خواهند از قدرت، ثروت تولید کنند، بازدارندگی دارد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این امر نیازمند یک روال و آیین‌نامه‌ مشخص است علاوه بر این قوه قضاییه نیز باید آمادگی محاسبه آن را داشته باشد، تصریح کرد: بنده و برخی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در سال‌های نخست فعالیت این دوره شورا نسبت به این انجام این کار نظر مثبت داشتیم؛ قطعاً با اجرایی شدن آن آثار مثبتی در مبارزه با فساد به وجود می‌آید.
سروری خاطرنشان کرد: در حال حاضر منتظر ابلاغ قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص ارائه لیست اموال اعضای شوراها و آیین‌نامه‌ای که فرآیند این کار را مشخص می‌کند،‌ هستیم.
وی درباره افرادی که راه‌های فرار یا دور زدن از قانون را می‌دانند، گفت: این مسئله وجود دارد؛ در فساد با قانون‌دان‌های قانون شکن مواجه هستیم. افرادی که به دنبال کسب ثروت‌های نامشروع هستند تلاش می‌کنند از افرادی استفاده کنند که بر قانون مسلط هستند و راه فرار از قانون را پیدا می‌کنند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ادامه داد: مشکل موجود این است که قوانین ما غیرهوشمند است یعنی سرعت متخصص از سرعت قانون بالاتر است در حالی که باید به گونه‌ای عمل شود که دائما سیستم مبارزه با فساد دینامیک، متحرک و هوشمند باشد و با سرعت متخلفین همسانی کند.
وی اظهار داشت: متأسفانه هرگاه قانونی برای مبارزه با فساد تصویب می‌شود سریعاً این افراد به حرکت در می‌آیند و تلاش می‌کنند معابر فرار از قانون را پیدا کنند بنابراین این نگرانی وجود دارد اما تحقق قانون ارائه لیست اموال یک گام اساسی است و باید منافذ فرار از قانون شناسایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.