میانگین قیمت سبد نفتی اوپک در ماه مه ٢٠١٦ نسبت به ماه پیش از آن، بیش از پنج دلار افزایش یافت.

قیمت سبد نفتی اوپک به بالای ٤٠ دلار بازگشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، بر اساس گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» که در ماه ژوئن منتشر شد، میانگین قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه مه ٤٣ دلارو ٢١ سنت برای هر بشکه بوده که نشانگر افزایش پنج دلار و ٣٥ سنتی نسبت به ماه پیش از آن (آوریل) است.

بر اساس این ارزیابی اوپک از بازار نفت، رشد تقاضای جهانی نفت برای سال ٢٠١٦ بدون تغییر نسبت به گزارش قبلی، به میزان یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز به طور میانگین به ٩٤ میلیون و ١٨٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

پیش بینی می شود که کشورهای آسیایی به ویژه هند نقش اصلی را در رشد تقاضای نفت در سال ٢٠١٦ داشته و مصرف سوخت های مربوط به حمل و نقل به علت فروش مناسب خودرو و قیمت پائین نفت مانند سال ٢٠١٥، عوامل اصلی رشد مورد انتظار باشد.

همچنین پیش بینی برای عرضه نفت کشورهای غیرعضو اوپک برای بقیه سال ٢٠١٦ بدون تغییر باقی مانده است و انتظار می رود که با کاهش ٠,٧٤ میلیون بشکه در روز به طور میانگین به ٥٦ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز برسد.

رشد عرضه کشورهای غیرعضو اوپک در سال ٢٠١٥ به میزان یک میلیون و ٤٧٠ هزار بشکه در روز بدون تغییر باقی مانده است.

براساس منابع ثانویه، تولید نفت خام اوپک در ماه مه با ٠,١ میلیون بشکه در روز کاهش به میانگین ٣٢ میلیون و ٣٦٠ هزار بشکه در روز رسید.

اوپک در تازه ترین گزارش ماهانه خود در باره توازن عرضه و تقاضای نفت افزود: پیش بینی تقاضا برای نفت خام اوپک در سال ٢٠١٦ میلادی، ٣١ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز است که نسبت به گزارش قبلی بدون تغییر باقی مانده اما یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز بالاتر از سال گذشته است.

همچنین تقاضا برای نفت اوپک در سال ٢٠١٥ بدون تغییر در سطح میانگین ٢٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز باقی مانده که نشان دهنده کاهشی به میزان ٠,١ میلیون بشکه در روز نسبت به سال پیش از آن است.

بر اساس این گزارش، میزان رشد اقتصاد جهانی برای سال جاری ٣,١ درصد پیش بینی شده در حالی که بر اساس ارزیابی سال قبل ٢.٩ درصد بوده که هر دو این ارقام نسبت به ماه پیش از آن، تغییری نکرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.