قدس آنلاین: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: دهکده گردشگری - عشایری منطقه بیگان شهرستان شیروان می تواند صنعت گردشگری استان را حرکت دهد.

دهکده عشایری شیروان می تواند گردشگری خراسان شمالی را حرکت دهد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد سویدانلویی با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند جهان را با انقلاب اسلامی ایران آشنا کند افزود: صنعت گردشگری یکی از سه صنعت بزرگ جهان بوده و شانه به شانه صنایعی همچون صنعت خودرو سازی و نفت در حرکت است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی ابلاغیه ای که در قانون برنامه ششم توسعه نیز آمده است، تاکید بر افزایش 5 برابری گردشگران ورودی به کشور شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در چشم انداز 20 ساله کشور نیز برآورد شده است که تا سال 1404 بیست میلیون گردشگر در کشور ما حضور داشته باشد و این حضور در خلا اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه شهرستان شیروان یکی از شهرستانهایی است که پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد و می تواند سالانه 20 میلیون زائر و گردشکر را از این شهرستان عبور دهد افزود: متاسفانه زیرساخت گردشگری برای ماندگاری بالای مسافرین وجود ندارد و در اعتبارات گردشگری اعتبار کمی به شهرستان شیروان اختصاص یافته است.

سویدانلویی گفت: حد اقل اعتباری که می تواند در پیشبرد گردشگری شهرستان شیروان موثر باشد 10 میلیارد ریال است که فرماندارشیروان رقم اختصاص یافته به اداره میراث فرهنگی شیروان را 5 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.