گروه «جامعه» قدس آنلاین/ علی‌پور: «اجازه پایمال شدن طب اصیل ایرانی اسلامی را نمی‌دهیم، چون غرب زدگی و علم زدگی نسل ما را از بین می‌برد».

اجازه پایمال شدن طب اصیل ایرانی اسلامی را نمی‌دهیم

حکیم سید محمد موسوی با بیان این مطلب در چهاردهمین همایش طب کل نگر با موضوع طب سنتی از دیدگاه علی بن موسی الرضا(ع) با اشاره به پیشینه هجوم به طب سنتی افزود: بسیاری از داروهای تولید شده در کمپانی‌های داروسازی غربی سالهاست در کشورهای جهان سوم آزمایش می‌شود. وی به مخالفت‌هایی که در برابر طب سنتی در کشور صورت گرفته، اشاره کرد و گفت: این غرب زدگی و علم زدگی، نسل ما را از بین می‌برد.

حکیم موسوی با تأکید بر اینکه بسیاری از بیماریهایی که پزشکان طب شیمیایی از درمان آن عاجزند، طب سنتی برای آن‌ها درمان دارد، افزود: در بررسی‌ها مشخص شده زنانی که مبتلا به بیماری‌ ام اس بوده‌اند حداقل ۴ دندان ترمیم شده داشته‌اند، این مساله را مطرح کردیم اما توجهی نشد. وی افزود: هرچه از غرب صادر می‌شود، هدف سیاسی دارد و ما باید مردم را آگاه کنیم که به علم سنتی و ایرانی و اسلامی توجه کنند و نگذاریم طب ایرانی و اسلامی پایمال شود.

این متخصص طب سنتی همچنین گفت: طب سنتی و افرادی که در این عرصه کار می‌کنند باید آموزش دیده و سازماندهی شوند و این کار خطیر را خود اساتید طب سنتی انجام دهند و اجازه نفوذ افراد ناآگاه را به این عرصه ندهیم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.