۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 394140

اعلام حمایت مصباحی مقدم از روحانی در انتخابات آتی، موضع شخصی است یا تشکلی؟!

حمایت جامعه روحانیت از روحانی! آری یا نه؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقریبا یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری 96 باقی است. رقابتی سرسخت میان افرادی که می خواهند بر صندلی ریاست ساختمان پاستور تکیه دهند. از هم اکنون کم و بیش گمانه زنی‌هایی پیرامون حضور برخی شخصیت‌ها در این گردونه رقابت مطرح است. از احمدی‌نژاد و جلیلی تا قالیباف و عارف. 
از سوی دیگر وقتی به انتخابات نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم، هر جناحی عَلم حمایت از شخص خاصی را بلند می‌کند تا گوی سبقت را از رقبا برباید. بر همین اساس اخیرا غلامرضا مصباحی‌مقدم مواضعی را پیرامون انتخابات آینده ریاست جمهوری و حمایت از روحانی با این مضمون بیان کرده است: اگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال بعد گزینه بهتری نداشته باشیم حتما با حسن روحانی وارد گفت‌وگو خواهیم شد. این‌طور نیست که شرایط آقای روحانی طوری باشد که مورد اقبال اصولگرایان قرار نگیرد. اگر شرایط اقتضا کند و کسی به میدان رقابت با آقای روحانی بیاید، حتما باید به‌گونه‌ای باشد که همه اصولگرایان پشت او باشند که اگر این اتفاق بیفتد برنده انتخابات خواهیم بود.
در واقع علی رغم اینکه برخی تصور می‌کردند اصولگرایان به دنبال جانشینی برای روحانی هستند، اما کسانی چون سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اظهاراتی بر خلاف توقعاتی که از آنان می‌رفت، ثابت کردند که سودای دیگری در سر می‌پرورانند.
از این مسئله گذشته، پس لرزه اظهارات مصباحی مقدم آن بود که موج عظیمی از اردوگاه‌های گوناگون سیاسی کشور، موضع‌شان را نسبت به اظهارات سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به منصه ظهور گذاشتند؛ حامیان دولت از این اظهارنظر خوشحال شدند اما اصولگرایان به ویژه اکثر اعضای جامعه روحانیت، به ضرس قاطع اعلام کردند که اظهارات مصباحی مقدم کاملا شخصی است و ربطی به مواضع تشکل ندارد.
** جامعه روحانیت مبارز از "روحانی" حمایت خواهد کرد 
اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس جمهور در این باره گفت: به نظر من این یک رفتار عقلانی است و ما هم از این موضوع خوشحال هستیم و استقبال می کنیم، چون آقای روحانی خود از موسسین مولد جامعه روحانیت مبارز بودند و هستند و از اینکه چنین اظهار نظری آقای مصباحی مقدم کردند، خوشحال هستیم.
**در جامعه روحانیت بحثی درباره انتخابات 96 نشده است
همچنین آیت‌الله محمدعلی تسخیری، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در واکنش به این مسئله معتقد است: ما فعلا در جامعه روحانیت هیچ بحثی درباره انتخابات ٩٦ نداشته‌ایم.
موضوع تاکیدها و تکذیب‌ها پیش می‌رفت تا اینکه حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تایید سخنان آیت‌الله تسخیری گفت: این سخن جزء اظهارات شخصی مصباحی مقدم بوده و در جلسه جامعه روحانیت  مبارز مطرح نشده است. 
علاوه بر این، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نیز در گفت‌وگویی که با باشگاه خبرنگاران جوان داشت، تاکید کرد: حمایت جامعه روحانیت از "روحانی" در انتخابات آتی قطعی نیست.
سخن آخر اینکه در این مسئله نمی‌توان اظهارات شخصی را به معنای جهت گیری اتخاذ شده از سوی جناح‌ها قلمداد کرد، اما باید منتظر ماند و دید که آیا دیگر اعضای جامعه روحانیت نیز در آینده‌ای نزدیک از مرد تدبیر و امید حمایت خواهند کرد؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.