مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان ذرات معلق در هوای اراک روز یکشنبه به بیش از شش برابر حد مجاز رسید.

میزان ذرات معلق در هوای اراک به بیش از شش برابر حد مجاز رسید

حسینعلی ابراهیمی کارنامیافزود: کیفیت هوای اراک امروز برای سومین روز متوالی برای تمام گروه های سنی در وضعیت خیلی ناسالم قرار دارد.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات مرکز پایش، کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۸ و میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در صبح روز جاری به ۲۲۵ میکروگرم بر متر مکعب رسید که این میزان بیش از شش برابر حد استاندارد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است و کیفیت کنونی هوای کلانشهر اراک برای تمام گروه ها خیلی ناسالم است.

ابراهیمی کارنامی اظهار کرد: در وضعیت خیلی ناسالم توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل بپرهیزند.

وی گفت: فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب در مدت چند ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: فعالیت های سنگین شامل هر گونه فعالیت شدید خارج از منزل مثل دویدن است که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به دلیل ریز بودن بیش از حد، با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و استنشاق مستمر و طولانی مدت آن برای سلامت زیان دارد.

وی به گروه های حساس جمعیتی از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی توصیه کرد در این روز به هیچ عنوان در فضاهای آزاد و پرتردد شهر به جز موارد اضطراری تردد نکنند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.