العربیه انگلیسی نوشت چند ماه پس از حصول توافق هسته‌ای، جو مخالفت با تهران مجدداً بر جامعه سیاسی آمریکا غالب شده است.

 پایان ماه عسل کوتاه تهران و واشینگتن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پارس نیوز،  پایگاه اینترنتی «الجزیره انگلیسی» با انتشار گزارشی نوشت: چند ماه گذشته میان سیاستمداران آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران و برقراری رابطه با این کشور دودستگی ایجاد شده بود. اما اکنون جو مخالفت با تهران دوباره بر جامعه سیاسی آمریکا حاکم شده است. 

در ادامه گزارش آمده است: کاخ‌سفید از طرفداران برقراری رابطه با ایران است و هنوز هم از این موضع خود عقب‌نشینی نکرده است. با این وجود، مانند سابق از عادی‌سازی روابط با تهران حمایت نمی‌کند. از سوی دیگر، اردوگاه مخالفان ایران هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ نفوذ قدرتمندتر از گذشته شده است.
اقدامات و فعالیت‌های هفته گذشته کنگره آمریکا نیز نشان می‌دهد واشینگتن اکنون قدم در راهی گذاشته است که دقیقاً در نقطه مقابل شش ماه پیش قرار دارد: اراده سیاسی برای افزایش مجازات‌های ایران و اعمال محدودیت‌ها علیه این کشور. 
در ادامه گزارش آمده است یکی از دلایل بازگشت واشینگتن به مواضع پیش از حصول توفق هسته‌ای در قبال ایران، تغییر نیافتن رفتار کشورمان و ادامه خصومت با آمریکا است. 
در این گزارش همچنین ادعا شده است کُند عمل کردن ایران در اجرای مفاد «برنامه جامع اقدام مشترک،» برجام و همچنین امضای قراردادهای بزرگ نظامی با روسیه از دیگر دلایل چرخش در سیاست‌های واشینگتن در قبال تهران است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.