«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در آستانه همه پرسی فردای انگلیس برای تصمیم گیری درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا، هشدار داد که این تصمیم غیرقابل بازگشت است و آینده اتحادیه اروپا را در معرض خطر قرار خواهد داد.

آخرین تلاش ها در آستانه همه پرسی برگزیت / اولاند : راه بازگشتی در کار نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس جمهوری این کشور نوشت:همه باید بدانند که انگلیس [در صورت خروج از اتحادیه اروپا] دسترسی خود به بازار واحد و دیگر منافع حوزه اقتصادی اروپا را از دست خواهد داد.
وی افزود : آینده اتحادیه اروپا هم اکنون در معرض خطر قرار گرفته است.

** رئیس کمیسیون اروپا : مذاکرات مجدد نخواهیم داشت
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نیز امروز (چهارشنبه) هشدار داد که کشور های اروپایی برای اعطای امتیاز های ویژه به انگلیس پای میز مذاکره حاضر نخواهند شد.
وی گفت : ما با نخست وزیر انگلیس به یک توافق دست یافتیم. او حداکثر امتیازی که می توانست به دست آورد و ما حداکثر امتیاز ممکن را ارائه دادیم.
یونکر در ادامه گفت : دیگر هیچ مذاکره دوباره روی مفاد توافق فوریه گذشته و هیچ توافق دیگر در کار نخواهد بود. انگلیس راه بازگشتی نخواهد داشت.
«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس فوریه گذشته (اسفند 94) اعلام کرد که با رهبران کشور های اروپایی برای معافیت این کشور از برخی تصمیم های اتحادیه اروپا و بهره مندی از امتیاز های ویژه از جمله محدودیت های جدید برای مهاجران و عدم پیروی از سیاست های پولی منطقه یورو به توافق رسیده است.

** وزیر امور خارجه ترکیه : آنکارا در این میان نقشی ندارد
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در جریان یک کنفرانس خبری گفت که درخواست عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نباید دستاویز تبلیغات خروج یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا قرار گیرد.
وی گفت: اشتباه است که می گویند ترکیه یک بار اضافه بر دوش اتحادیه اروپا خواهد بود.
ترکیه از بیش از یک دهه پیش خواستار عضویت در اتحادیه اروپا بوده است.

** دبیرکل ناتو : انگلیس پل ارتباطی میان ناتو و اتحادیه اروپا است
« ینس استولتنبرگ » دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز در گفت وگوی اختصاصی با نشریه «گاردین» گفت : ما هم اکنون با چالش های امنیتی بسیاری همچون تروریسم مواجه هستیم و یک اروپای پراکنده موجب افزایش بی ثباتی خواهد شد.
وی ادامه داد که انگلیس به عنوان یک پل ارتباطی مهم میان ناتو و اتحادیه اروپا عمل کرده است و مبارزه با تروریسم منوط به همکاری این کشور خواهد بود. 
وی افزود : انگلیس نه تنها یک پل مهم میان ناتو و اتحادیه اروپا، بلکه یک پل ارتباطی حیاتی میان اروپا و آمریکا است و این برای تمام طرف ها حائز اهمیت است.
استولتنبرگ ادامه داد : شما حتی اگر خارج از اتحادیه اروپا هم باشید، تحت تاثیر سیاست های این اتحادیه در زمینه پناهجویان قرار خواهید گرفت. من فکر می کنم که حضور در اتحادیه و ایفای نقش در تصمیم گیری ها انتخاب بهتری خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.