مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد باید بر روی طرح صلح عربی تمرکز کرده و مذاکرات مستقیم برای حل مناقشات فلسطین-اسرائیل آغاز شود.

موگرینی: طرح صلح عربی فرصتیست که اسرائیل باید از آن استفاده کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه در کنفرانس خبری مشترک با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به کار بستن طرح صلح عربی تلاش خواهند کرد.

موگرینی ادعا کرد رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا با تهدیدات مشابهی مواجه است، البته موقعیت‌های جدید باعث فرصت‌های جدید خواهد شد که اسرائیل باید از آنها استفاده کند.

وی صهیونیست‌ها را لایق صلح و آرمش و امنیت عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که گزارش گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه زمینه مشترکی برای پیشبرد فرایند صلح داشته باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود در حال کار بر روی طرح صلح عربی است و آن را فرصتی پیش‌روی رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

موگرینی گفت که درباره مشکل محمود عباس (ابومازن) و ریولین نظری نمی‌دهد اما معتقد است که «اتحادیه اروپا باید با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دوست باشد و مذاکرات مستقیم نیاز است».

ریولین نیز با ادعای اینکه ایجاد اعتماد میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها ضروریست، گفت باید بر روی مذاکرات دوجانبه تمرکز کرده زیرا گفت‌وگوی مستقیم تنها راه بسدت آوردن صلح بوده و هیچ راه میانبری وجود ندارد.

رئیس رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از مخالفت عباس برای دیدار با او، افزود: اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌توانند صحبت کنند و کارهای زیادی برای انجام وجود دارد که فقط در صورت مکالمه ممکن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.